فلاحی‌پور: برخی بعد از خواندن دو آهنگ فورا بازیگر نقش اول سینما می‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پرویز فلاحی‌پور پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر همچنان مشغول بازی در سریال «بی‌نشان» هستم و به دلیل مشغله فراوان در این اثر فعلا نمی‌توانم به آثار دیگر فکر کنم، البته پیشنهادات زیاد است و به امید خدا بعد از پایان فیلمبرداری این کار به آثار دیگر نگاهی جدی‌تر خواهم کرد. 

وی درباره دلیل کم رنگ بودن خود در سینما افزود: دیگر این حرف تکراری شده که سینما کاملاً باندبازی شده است، منتها به تازگی شاهد اتفاقاتی هستیم که روی باندبازی را هم سیاه کرده است، حرفی که می‌‍زنم صرفا حرف من نیست و همه بازیگران از این وضعیت ناراضی هستند.

وی در همین رابطه ادامه داد: متاسفانه این روزها شاهد حضور بازیگرانی در شبکه نمایش خانگی و سینما هستیم که پای چپ و راست خود را نمی‌شاسند، بازیگرانی که الفبای ابتدایی بازیگری را هم نمی‌دانند و نقش یک می گیرند، واقعا چه بلایی سر سینما آمده که چنین بازیگرانی به این عرصه راه پیدا کرده اند. 

وی درباره گذشته انتخاب بازیگران در سینما اضافه کرد: روزگاری بود که سینمای کشور به نام خسرو شکیبایی و پرویز پرستویی شناخته می شد اما امروز معرف بازیگری در سینمای کشور چه کسانی هستند؟. متاسفانه سینمای امروز کاملا براساس دوستی، میهمانی و روابط؛ بازیگران خود را انتخاب می کند و ماحصل آن این چیزی است که امروز روی پرده نقره‌ای می‌بینیم. البته در این میان کسانی هم هستند که براساس لیاقت بازیگران را انتخاب می کنند اما هشتاد درصد انتخاب بازیگران سینما براساس همین لابی‌های عجیب و غریب است. 

بازیگر سریال «شهرزاد» در همین رابطه اضافه کرد: معمولا پیشنهادات سینمایی زیادی به من می‌شوند بسیار کوچک هستند و بی نوعی زشت است که بعد از این همه سابقه این کارها را قبول کنم. چرا باید من نقش دوم و سوم کاری باشم که نقش اولش صرفا با خواندن دو آهنگ بازیگر شده است؟. سینما و کلا انتخاب بازیگران به چه مسیری رفته که ستاره دهه هفتاد سینمای کشور نقش دوم یک خواننده شده است؟. اینها آینده سینما را نابود می کند و متاسفانه وضعیت این روزها همین است. 

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: البته من ادعا ندارم که بازیگر درجه یکی هستم، اما بالاخره هرچیزی راه و رسمی دارد، یک روزی برای رسیدن به تصویر و سینما باید سالها خاک تئاتر می‌خوردی اما اینها یک شبه معلوم نیست از کجا به بازیگری رسیده‌اند. قصد توهین به همه افرادی که تازه بازیگر شده اند را ندارم اما این افراد چقدر مطالعه و تلاش می کنند؟. طبیعتا محصول علم و آگاهی این بازیگران در عملکردشان مشخص است. 

وی وجود بازیگران یک شبه را سم مهلک خواند و اضافه کرد: اگر این بازیگران جدید مخاطب داشتند آدم دلش نمی‌سوخت، اما مردم هم اینها را دوست ندارند و مشخص نیست اصرار برخی تهیه کنندگان برای ادامه حضور این بازیگران چیست؟. 

بازیگر سریال «کهنه سرباز» درباره برگزاری مراسم فرش قرمز در سینما اظهار کرد: برخی تهیه کنندگان افراد پولدار هستند، برخی هم به دنبال کسر مالیات کار فرهنگی می کنند اما برخی می خواهند با تزریق پول فرهنگ غربی را وارد فرهنگ مردم کشور کنند. متاسفانه این افراد می خواهند با ترویج فرهنگ غربی کسب درآمد کنند در صورتی که نمی‌دانند مسیرشان به طور کلی اشتباه است.  

وی در همین رابطه اضافه کرد: متاسفانه در برخی از مراسمات فرش قرمز می‌بینیم که بازیگری بدون هیچ سابقه‌ای روی فرش قرمز رفته و فکر می کند که در نهایت نقطه یک بازیگر ایستاده است. این مراسمها برای جوانانی که خودشان هم مقصر نیستند توهم خوب بودن ایجاد می‌کند و در ادامه به طور کلی آنها را به راه غلط می کشاند. 

فلاحی پور در همین رابطه خاطرنشان کرد: اگر در سینمای هالیوود می بینیم که فرش قرمز برگزار می شود به این دلیل است که این راه کسب درآمد می کنند، لباس تبلیغ می کنند یا کفش می فروشند و شاید معرفی فیلم بخش کوچک این مراسم باشد، اما متاسفانه در ایران تنها پوسته سطحی این مراسم را برداشته و برگزار می کنند، متاسفانه هروقت صحبت از فرهنگ می شود می گوییم ما چند قرن فرهنگ داریم، پس چرا بعد از این همه سال نتوانسته ایم به جای این فرش قرمز و تجملات سطحی به اتفاقی بومی و ملی برسیم. این اتفاق باید در سطح کلان بررسی شود و باید آن را با برنامه ریزی درست جهت دهیم. 

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.