انتقاد ژوله از اجراهای «خنداننده شو ۳»

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، امیرمهدی ژوله بازیگر و طنزپرداز در گفت‌وگویی مجازی با رامبد جوان، درباره فصل سوم مسابقه «خنداننده شو» گفت:

بعد از چند دوره مسابقه و کلاس‌های آموزشیِ استندآپ، انتظارم خیلی بیشتر از این‌ها بود. این شرکت‌کننده‌ها یک سال است می‌دانند قرار است اینجا باشند.

من انتظار داشتم در این فصل ۲۰ نفر درجه یک ببینم اما تقریبا یک سوم این تعداد، انتظار مرا برآورده کردند. مشکلی که وجود دارد این است که خیلی از اجراها استدآپ نیست و خاطره گفتن است.

«خندوانه» خیلی زحمت کشید که بگوید استندآپ، خاطره‌گویی نیست؛ ممکن از این قالب هم در استندآپ استفاده شود اما، استندآپ صرفا خاطره‌گویی نیست، آن هم خاطره‌های ساختگی.

ژوله: زمان و مکان و جغرافیای ما باید در استندآپ کمدی‌ها مشهود باشد

چقدر ایرانِ ۱۴۰۰ را در این استندآپ کمدی‌ها دیدیم؟ این‌ اجراها می‌توانست ۲۰ سال پیش یا ۲۰ سال بعد هم پخش شود!

زمان و مکان و جغرافیای ما باید در استندآپ کمدی‌ها مشهود باشد. کسی که نتواند متنش را خودش بنویسد استندآپ کمدین نیست.

وقتی کسی برایت متن می‌نویسد در بهترین حالت، یک بازیگر هستی.

شرط اول استندآپ کمدین بودن این است که خودت بتوانی حرفت را بزنی؛ البته حتما حتما همکار نویسنده و مشاور به استندآپ کمدین‌ها کمک می‌کنند اما، خودشان باید صاحب اندیشه باشند.

رامبد جوان: هنوز خیلی‌ها مفهوم استندآپ را درک نکرده‌اند

خیلی از ویدئوهایی که برایمان فرستاده بودند، دابسمش یا تقلید صدا بود. استندآپ کمدین، کسی است که تفکر خودش را دارد و پر از نقد و شوخی است. کسی که می‌تواند جهان را با ادبیات و مدل خودش روایت کند می‌تواند استندآپ کمدین باشد.

همه ما در این حوزه خیلی کم تجربه‌ایم و در ایران هنور استندآپ کمدی مفصل برگزار نشده و استندآپ کمدینی که هر روز روی استیج باشد و فقط استندآپ کند نداریم.

فقط آقای ریوندی را داریم که عناوین دیگری به جز استندآپ می‌توان برایش قائل شد. من کارهایش را تماشا می‌کنم و خیلی هم می‌خندم. اما ما عملا استندآپ کمدین شش دانگ نداریم که فقط استندآپ کند.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.