جذاب ترین زنان تاریخ سینمای ایران(۱)

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، در روز‌های گذشته «هدیه تهرانی» در اکران فیلم «بی همه چیز» حضور پیدا کرد، انتشار تصاویری از او موجی از واکنش‌های تمجیدآمیز را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت، در این مطلب جذاب‌ترین زنان سینمای ایران را فهرست کردیم.

هدیه تهرانی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«هدیه تهرانی» متولد سال ۱۳۵۱ در تهران است. «هدیه تهرانی» اولین بار برای بازی در فیلم «روز واقعه» انتخاب شد، اما بعد‌ها «لادن مستوفی» جای او را گرفت. شروع کارنامه بازیگری وی با بازی در فیلم «سلطان» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» در سال ۱۳۷۵ بود.«هدیه تهرانی» در شهریور ۱۳۹۲ به سمت نایب رئیس کمیته بانوان تای چی چوان منصوب شد. «هدیه تهرانی» برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر است.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «چهارشنبه سوری»، «قرمز»، «کاغذ بی خط»، «شوکران»


نوری کسرایی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«نوری کسرایی» سال ۱۳۳۰ در تهران متولد شد و ۱۹ ساله بود که در فیلم «پنجره» به کارگردانی جلال مقدم جلوی دوربین رفت. او این بخت را داشت که کارش را در سینما با نقش اصلی و در فیلمی شاخص آغاز کند و خیلی زود به‌شهرت برسد. او بیشتر از هر بازیگر زن دیگری مقابل دوربین فیلمسازان موج نو رفت؛ فیلم‌هایی که متفاوت از فیلمفارسی ارزیابی می‌شدند و سازندگانشان می‌کوشیدند در مسیری متفاوت از سینمای رایج روز حرکت کنند. «نوری کسرایی» پس از پیروزی انقلاب به سرنوشت اغلب بازیگران زن دچار شد و دیگر امکان حضور درمقابل دوربین را نیافت.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «پنجره»، «تنگنا»، «تنگسیر»، «شازده احتجاب»


فروزان

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«پروین خیربخش» مشهور به «فروزان» از سال ۱۳۴۱ با دوبله و گویندگی در سینما فعالیت خود را آغاز کرد. او از سال ۱۳۴۲ با بازی در فیلم‌های «ساحل انتظار» به کارگردانی سیامک یاسمی به عنوان بازیگر شروع به کار کرد و ٺا سال ۱۳۵۶ در سینما فعال بود. «فروزان» نزدیک به ۱۵ سال در سینمای حرفه‌ای فعالیت کرد که عمدتاً به نقش‌آفرینی در سینمای تجاری محدود بود. او بعد از انقلاب از کار هنری منع، و دیگر بر پرده سینما دیده نشد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «تنگه اژدها»، «باباشمل»، «گنج قارون»، «دایره مینا»


پوری بنایی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«پوری بنایی» متولد ۱۹ مهر ۱۳۱۹ در اراک است. او فعالیت سینمایی‌اش را در سال ۱۳۴۳ با بازی در فیلم «عروس فرنگی» به کارگردانی نصرت‌الله وحدت آغاز کرد. او پس از پیروزی انقلاب دیگر بازی نکرد، البته در سال ۱۳۸۶ در فیلم «شیرین» به کارگردانی عباس کیارستمی به عنوان یکی از صد بازیگر زنی که در این فیلم در نقش تماشاگران در حال تماشای یک فیلم دیده شدند شرکت داشت.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «قیصر»، «غزل»، «مهرگیاه»، «زنبورک»


سوسن تسلیمی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«سوسن تسلیمی» متولد ۱۸ بهمن ۱۳۲۸ در رشت است. «تسلیمی» فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد و در ضمن تحصیلات خود را در سال ۱۳۵۲ در رشته تئاتر از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران به پایان رساند. «سوسن تسلیمی» قبل از سینما به عنوان بازیگر تئاتر فعال بود و با گروه «بازیگران شهر»، «تئاتر پیاده» و تئاتر «چهار سو» و کارگردانانی، چون آربی اوانسیان، داریوش فرهنگ، هرمز هدایت، مهدی هاشمی، بیژن مفید و بهرام بیضایی همکاری می‌کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «چریکه تارا»، «مرگ یزدگرد»، «باشو غریبه کوچک»، «شاید وقتی دیگر»


نیکی کریمی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«نیکی کریمی» متولد ۱۳۵۰ تهران، دارای مدرک دیپلم است. وی فعالیت سینمایی از سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم «وسوسه» به کارگردانی «جمشید حیدری» آغاز کرد. فیلم کوتاه «داشتن و نداشتن» نخستین تجربه کارگردانی اوست.او با دومین تجربه حرفه‌ای اش در فیلم سینمایی «عروس» سال ۱۳۶۹ با «ابوالفضل پورعرب» به عنوان اولین ستارگان سینمای پس از انقلاب به اوج شهرت رسید. «نیکی کریمی» بهترین بازیگر زن برای فیلم‌های «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «واکنش پنجم» در جشنواره فیلم فجر می‌باشد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «دوزن»، «سارا»، «پری»


ساره بیات

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«ساره بیات» در ۱۴ مهر ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. «بیات» از سال ۸۰ وارد تئاتر شد و به مدت دو سال در این حرفه کار کرد. او بعد از گرفتن مدرک بازیگری از مؤسسه کارنامه به مجموعه «یک مشت پر عقاب» دعوت شد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «جدایی نادر از سیمین»، «ناهید»


پانته‌آ پناهی‌ها

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«پانته‌آ پناهی‌ها» متولد سال ۱۳۵۶ در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما از موسسه آموزش عالی سوره است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام منشی صحنه از سال ۱۳۸۰ با فیلم «شام آخر» آغاز کرد.او اولین کار حرفه‌ای اش در بازیگری فیلم «گس» به کارگردانی کیارش اسدی زاده بود.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «من دیه گو مارادونا هستم»، «نفس»


مهتاب کرامتی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«مهتاب کرامتی» در ۲۵ مهر ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد اسلامی کسب کرد.او به عنوان تهیه کننده در فیلم «صفر تا سکو» حضور داشت و در سال ۱۳۸۵ به عنوان سفیر صلح یونیسف انتخاب شد. او برای بازی در فیلم «بیست» بهترین بازیگر نقش مکمل زن در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «بیست»، «عصر یخبندان»


لیلا حاتمی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۱)

«لیلا حاتمی» در ۹ مهر ۱۳۵۱ در تهران به‌دنیا آمد. پدرش «علی حاتمی» کارگردان بزرگ سینمای ایران بود و مادرش «زری خوشکام» بازیگر سینمای قبل و بعد از انقلاب است.«لیلا حاتمی» کار خود در سینما را با حضور در فیلم‌های پدرش آغاز کرد. اولین حضور او در دوازده سالگی و بازی در فیلم «کمال‌الملک» است. «حاتمی» تا کنون دو بار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های «رگ خواب» و «بی پولی» شده‌است.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «لیلا»، «رگ خواب»، «آب و آتش»، «بی پولی»

ادامه دارد…

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

مارال بنی آدم:سیمرغ‌، وسواسم را بیشتر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، مارال بنی‌آدم فعالیتش را از اوایل دهه۹۰ با حضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.