بهروز بقایی: مگر قبل از کرونا کسی به بازیگران اهمیت می داد؟

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، بهروز بقایی پیرامون وضعیت بازیگران پیشکسوت در طول دو سال گذشته گفت: متاسفانه همانطور که همه می‌دانند هیچ وقت وضعیت برای بازیگران پیشکسوت خوب نبوده و نیست، این اتفاق ربطی به کرونا ندارد، زیرا مگر قبل از کرونا کسی به این بازیگران اهمیت می‌داد که حال از وضعیت بد آن‌ها تعجب می‌کنیم.  

وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه سینما به سمت جوانگرایی نادرستی رفته است، طبیعتا حمایت از جوانان اتفاق خوبی است، اما نباید این حمایت به نحوی باشد که بازیگران میانسال و کهنسال ما کلا به فراموشی سپرده شوند.  

بازیگر «توی گوش سالمم زمزمه کن» در همین رابطه اضافه کرد: مشکل اصلی از آنجا می‌آید که سیستم تولید در سینما به هیچ وجه علاقمند به حضور پیشکسوتان در سینما نیست، شاید بگوییم که فیلمنامه‌ای که نقش خوب برای این سن از بازیگران باشد وجود ندارد، اما فیلمنامه نویس که به دست خودش کاری نمی‌کند. فیلمنامه نویس براساس درخواست تهیه کننده یا کارگردان و نیاز بازار می‌نویسد.

وی مشکل اصلی عدم پرداختن به بازیگران پیشکسوت را اینگونه تشریح کرد: وقتی تهیه کنندگان و صاحبان سرمایه در سینما از فیلمنامه نویس فیلمی با هنرنمایی بازیگران پیشکسوت نمی‌خواهند طبیعتا نویسنده‌ها هم دیگر سراغ پرداختن به چنین سوژه‌هایی نرفته و آن چیزی را می‌نویسند که مشتری و مخاطب داشته باشد.  

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ادامه داد: اگر کار باشد یعنی اگر بازیگر مشغول به کار باشد نیازی به حمایت‌های مقطعی و مالی نیست، زیرا وی می‌تواند به تنهایی روی پای خودش ایستاده و خرج زندگی خود را تامین کند، اما وقتی یک بازیگر را سال‌ها بیکار می‌گذاریم چگونه انتظار داریم که اوضاع وی خوب باشد.  

وی درباره حواشی بوجود آمده پیرامون انتشار تصویر یکی از بازیگران پیشکسوت سینما اذعان کرد: به طور مثال چندی پیش تصویری از یک بازیگر پیشکسوت منتشر شد که موجی را هم در عرصه سینما راه انداخت، همه شروع افسوس خوردن کردند، اما سوال من این است که مگر عوامل سینما تا قبل این عکس نمی‌دانستند که وضعیت پیشکسوتان سینما چگونه است.  

بازیگر فیلم «به وقت خماری» افزود: حال که عکسی منتشر شده و همه یاد پیشکسوتان افتاده اند، باید ببینیم چند پیشنهاد کاری به این نسل داده می‌شود، حمایت با شوآف فرق دارد، حمایت از پیشکسوتان یعنی به آن‌ها کار بدهیم، زیرا آن‌ها محتاج نیستند بلکه می‌خواهند کار کنند، همه چیز مادیات نیست بلکه یک هنرمند بیشتر از مادیات به روحیه نیاز دارد.  

وی در همین راستا تاکید کرد: سوال اینجاست که چگونه ادعای حمایت می‌کنیم، اما در عمل کار دیگری را انجام می‌دهیم، با گذشت زمان انتشار همین تصویر هم از خاطره‌ها پاک می‌شود و بار دیگر پیشکسوتان فراموش می‌شوند، این نوع از اقدامات ملتهبانه و احساسی راه به جایی نخواهد برد، ما باید به دنبال حل ریشه‌ای این مشکلات باشیم.  

بقایی خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم این مشکلات به راحتی حل می‌شوند، پیشکسوتان سینما و تلویزیون و تئاتر بیش از صندوق خیریه و … به حمایت کاری نیاز دارند، به آن‌ها نقش بدهیم تا ببینیم که تا چه حد توانمند و جسور هستند، این نسل می‌تواند الگوی جوانان ما باشد، حال وقتی ما به دست خودمان این الگو‌ها را محو و نابود می‌کنیم چه انتظاری می‌توان از آینده این هنر داشت.  

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

مارال بنی آدم:سیمرغ‌، وسواسم را بیشتر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، مارال بنی‌آدم فعالیتش را از اوایل دهه۹۰ با حضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.