همرفیق تمام شد، کاش شروع نمی‌شد!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، فصل اول «همرفیق» با دعوت از حسن ریوندی کمدین مشهور به پایان رسید. این برنامه در ۳۱ قسمت ضبط شده بود و چهره‌های مشهور به عنوان مهمان در آن حضور یافتند. به بهانه پایان «همرفیق» پرسروصداترین حواشی برنامه و ابعاد مختلف این تاک شو را در اینجا بررسی کردیم.

همرفیق

مائده کاشیان در روزنامه خراسان نوشت: «همرفیق» شانس دوباره‌ای برای شهاب حسینی به حساب می‌آمد و مخاطبان امید فراوانی به موفقیت این ستاره داشتند، اما برخلاف انتظارات این برنامه نتوانست به تجربه ویژه‌ای در کارنامه شهاب حسینی تبدیل شود.

انتقادها از اجرای شهاب حسینی

یکی از موضوعاتی که از همان ابتدای برنامه مورد انتقاد قرار گرفت، اجرای شهاب حسینی بود. همان طور که حسینی در برنامه توضیح داد، او در اجرای «همرفیق» سناریوی مشخص و ازپیش‌تعیین‌شده و برنامه‌ریزی خاصی برای صحبت‌هایی که قرار بوده مطرح کند، نداشته است. این موضوع به ضرر «همرفیق» تمام و واکنش‌های شهاب حسینی به مهمان‌ها و رفتار‌هایی که در برنامه از خود نشان داد، باعث تعجب مخاطبان شد. شوخی‌های نه چندان بامزه او هم به ارتباط خوب و صمیمانه با مهمانان و سرگرم‌کننده بودن «همرفیق» کمک زیادی نکرد.

ممیزی دو قسمت «همرفیق»

نام «همرفیق» در طول این هشت ماه، به دلیل ممیزی نیز بر سر زبان‌ها افتاد. در هشتمین قسمت شبنم مقدمی مهمان «همرفیق» بود، این قسمت پس از گذشت مدتی، از آرشیو نماوا حذف شد. نماوا علت این اتفاق را دستور ساترا برای نظارت مجدد اعلام کرد و نوشت که این قسمت پس از دریافت مجدد مجوز پخش در دسترس قرار خواهد گرفت.

همرفیق

در اخبار غیررسمی، همخوانی شبنم مقدمی با گروه بمرانی، علت ممیزی برنامه اعلام شد. ممیزی دیگر «همرفیق» مربوط به تغییر رنگ برنامه در قسمت ۳۰ با حضور هانیه توسلی و شبنم فرشادجو و ممیزی چهره آن‌هاست.

انتقاد شهاب حسینی از «شهرزاد»

یکی از مهم‌ترین حواشی «همرفیق» که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت، صحبت‌های صریح شهاب حسینی درباره مخالفتش با ساخت فصل دوم و سوم «شهرزاد» بود. او در این برنامه توضیح داد که سریال قرار بود در یک فصل ساخته شود و پایان حیرت‌انگیزی داشته، اما پس از استقبال مخاطبان از سریال که هنگام ساخت منتشر می‌شد، دندان‌های نیش تیز شد و قصه سرش را به مسیر دیگری کج کرد. او به صراحت گفت که در عمل انجام‌شده قرار گرفته و، چون قصه و شخصیت اش ناتمام می‌مانده، نمی‌توانسته از پروژه جدا شود.

گاف سعید راد

همرفیق

یکی دیگر از حاشیه‌هایی که «همرفیق» را هدف انتقاد قرار داد، گاف سعید راد در این برنامه بود. این بازیگر در یکی از قسمت‌هایی که به عنوان مهمان اصلی «همرفیق» در برنامه حضور داشت، درباره اهمیت کتاب‌خوانی صحبت می‌کرد که گفت برای بازی در فیلم «سفر سنگ» محصول سال ۵۶، ۱۰ جلد کتاب «کلیدر» اثر محمود دولت‌آبادی را خوانده است، در حالی که جلد اول این کتاب سال ۵۷ و جلد آخر آن سال ۶۳ منتشر شده است. از آن جایی که «همرفیق» زنده نیست و تولیدی است، بخشی از انتقاد‌ها به سمت این برنامه روانه شد.

دلخوری و انتقاد مهمانان

همرفیق

«همرفیق» در طول پخش باعث دلخوری و نارضایتی بعضی مهمانان و افراد حاضر در برنامه شد. یکی از این موارد مربوط به صحبت‌های خواهر پانته‌آ بهرام درباره طبقه‌بندی مردم بود که باعث شد بسیاری از کاربران برداشت تحقیر طبقه متوسط و فرودست را از صحبت‌های او داشته باشند. پانته‌آ بهرام در واکنش به ماجرا از «همرفیق» بابت تدوین نادرست صحبت‌های خواهرش انتقاد کرد و توضیحاتی داد. در برنامه‌ای که علی نصیریان مهمان بود، میکس تک‌نوازی مهدی پاک‌نژاد نوازنده سه‌تار حاضر در برنامه با آواز نصیریان که در دو دستگاه متفاوت اجرا شد نیز انتقاد این نوازنده رابرانگیخت.

شروع با نوید، پایان با ریوندی

فصل اول «همرفیق» با دعوت از حسن ریوندی کمدین مشهور به پایان رسید. ریوندی در اینستاگرام دنبال‌کنندگان زیادی دارد و چهره شناخته شده‌ای است. احتمالا سازندگان «همرفیق» قصد داشته‌اند با استفاده از حضور این کمدین، برنامه را با حال‌وهوای شاد و سرگرم‌کننده‌ای به پایان برسانند. ریوندی در طول برنامه با موضوعات مختلف شوخی کرد و سوالات شهاب حسینی را همراه با شوخی و خنده پاسخ داد. شوخی‌های او و فضای شاد برنامه، واکنش‌های مثبت و منفی به دنبال داشته است. عده‌ای از مخاطبان از طنازی‌های او استقبال کرده‌اند. کاربری نوشته: «خیلی خوبه، حتی حرف‌های جدیش هم بامزه‌ست.» کاربر دیگری نوشته: «جالب‌ترین قسمت «همرفیق» حضور آقای ریوندی بود، واقعا این قسمت شاد بود.» تعدادی از مخاطبان هم واکنش‌های متفاوتی داشته‌اند. کاربری در انتقاد به ریوندی نوشته: «جوک‌ها و شوخی‌های کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام رو به عنوان خاطرات خودش تعریف می‌کنه.» تعدادی از مخاطبان هم شروع برنامه و حضور نوید محمدزاده را با پایان آن و دعوت از حسن ریوندی مقایسه و از «همرفیق» انتقاد کرده‌اند.

همرفیق

محمد ناصر حق خواه در روزنامه شهرآرا نوشت: همه چیز قرار بود خوب باشد. یک ترکیب برنده دور هم جمع شده بود و قرار بود احتمالا بهترین و پربازخوردترین تاک شوی ایرانی ساخته شود؛ شهاب حسینی، سوپراستار سالیان سال سینمای ایران، مجری باشد، سروش صحت در اتاق فکر نویسندگان حاضر باشد، برنامه از نماوا که به لطف کرونا و البته برنامه‌های خوبش، یکی از پربازدیدترین پلتفرم‌های مجازی پخش ویدئو است پخش شود، گروه موسیقی بمرانی یار همیشگی برنامه باشد و اسپانسر و سرمایه گذاری دست به جیب کار را دست بگیرد. ترکیب این تیم برای قهرمانی بسته شده بود، اما حالا که آخرین قسمت هم رفیق با حضور حسن ریوندی به پایان رسید، با اغماض و ارفاق می‌توان به هم رفیق که در ضعیف‌ترین لیگ بازی می‌کرد با کلی مهربانی حکم سقوط نداد. شاید نماد این سقوط رسیدن از نوید محمدزاده به عنوان اولین مهمان برنامه به حسن ریوندی باشد. از سوپر استار مستعد و محبوب سینمای ایران به شبه کمدین کپی کاری که توئیت طنزنویسان فضای مجازی را کپی می‌کند و در کنسرت‌های خنده اش پشت هم می‌گوید و بلیت چند صد هزارتومانی می‌فروشد.

همرفیق

برنامه هم رفیق قرار بود از رفاقت حرف بزند، آن هم در روزگار جدایی اجباری آدم‌ها از یکدیگر به خاطر کرونا، اما همه مانور روی محتوا به سؤالاتی کلیشه‌ای و دم دستی از مهمانان تبدیل شده بود، سؤالاتی درباره رفاقت. برنامه قرار بود یک شومن درجه یک و محبوب را به عنوان شخص اول در پیشانی کار ببیند. اما سوژه کاربران مجازی در این ماه ها، پی درپی مالیدن دست‌های شهاب حسینی به روی هم بود که دست بر قضا بسیار هم روی اعصاب بود و شوخی‌های بیجا و بی نمکش که حتی خاطره خوش بازی‌های درخشان و موفقیت‌های جهانی اش هم کمکی به بامزه بودن آن نمی‌کرد. هم رفیق قرار بود با حضور بهترین رفیق مهمان برنامه وارد دنیای دوستانه و چه بسا روابط عمیق آنان شود و در این دوره که اخلاق در برنامه‌های این چنینی شبیه شوخی است، بعضی چیز‌ها را که در درون مخاطب مرده است زنده کند. اما شده بود مجمع خاطره گویان و از هر دری سخن گفتن ها. برنامه قرار بود با حضور تماشاچیان و تعامل آنان با مهمانان برگزار شود و احتمالا لحظات شیرینی بیافریند، اما تماشاچیان تبدیل شده بودند به روبات‌هایی که برمی خاستند و جایزه می‌خواستند و اگر بامزه بودند، کمی به نمک برنامه اضافه می‌کردند.

همرفیق

برنامه قرار بود ویدئو‌هایی از مخاطبان بگیرد و پخش کند، اما میان برنامه‌های شبکه نسیم که مردم عکس‌هایی از کودکانشان را می‌فرستند و شبکه روی آن موسیقی می‌گذارد، از این ویدئو‌های ارسالی جذا ب‌تر بود. برنامه قرار بود دربیاید، اما نیامده بود. حالا هم رفیق تمام شده است و حاشیه‌های شخصی و خارج از برنامه شهاب حسینی هم آن را بیشتر مورد انتقاد قرار داده است. اما هنوز ایده خوب و قابل پرداخت آن یعنی رفاقت سرجای خود است و خبر‌هایی از گوشه و کنار درباره ساخت فصل دوم هم رفیق از آذرماه با اجرای فردی غیر از شهاب حسینی هم به گوش می‌رسد. بعضی از ایرج طهماسب حرف می‌زنند. هم رفیق را با مهمانان سرشناسی که هرجایی نمی‌روند و خیلی وقت‌ها به خاطر شهاب حسینی به برنامه می‌آمدند به خاطر می‌سپاریم، با برنامه ویژه مرحوم علی انصاریان و با خاطرات خوب بمرانی که در آن می‌نواختند. به امید اینکه اگر قرار است هم رفیق فصل دویی داشته باشد، برای قهرمان شدن بجنگد، نه برای ماندن در جدول.

درباره‌ی Admin

همچنین ببینید

نازنین بیاتی:انگار خدا ما را بغل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، ۱-اولین بار با فیلم سینمایی «دربند» وارد دنیای بازیگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.