نگاهی به لباس‌های بی‌ریخت فوتبال

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، این روزها تیم‌های مطرح اروپایی، یکی پس از دیگری از لباس‌های فصل بعد خود رونمایی می‌کنند. به جز لباس‌های اصلی که برای بازی‌های خانگی است، طی سال‌های اخیر معرفی لباس‌های دوم و سوم تیم‌ها انجام شده و بعضا در برخی مواقع با حاشیه‌هایی هم همراه بوده است. این مساله این بار برای لباس سوم منچستر رخ داده است؛ لباسی با راه‌راه‌های سیاه و سفید که در چند روز گذشته به بحث هواداران تیم‌های لیگ جزیره تبدیل شده است. به همین بهانه نگاهی انداخته‌ایم به لباس بعضی از تیم‌ها که جالب و زیبا نبوده‌اند و ترکیب رنگ‌های عجیب و غریب آنها باعث شده چندان مورد توجه هواداران قرار نگیرد.

لباس اصلی دورتموند در فصل ۰۷-۲۰۰۶
بیشتر باشگاه‌ها در چشم هواداران‌شان با رنگ‌های مشخص و معینی تعریف می‌شوند. یکی از آنها دورتموند است که طرفدارانش همیشه به رنگ مشکی و زرد لباس‌های آن عادت کرده‌اند.
 زنبورها در فصل ۰۷-۲۰۰۶ لباس جدیدی برای خود  طراحی کردند که سفید و زرد بود.
 اعتراض‌ها به این لباس آنقدر زیاد بود که قانون جدیدی از سوی مدیران این باشگاه وضع و اعلام شد همیشه باید از ترکیب دو رنگ زرد و مشکی در لباس‌ها استفاده شود.

لباس لئونسا در فصل ۱۵-۲۰۱۴
هر فردی که خوان فرانچسکو مارتین را بشناسد، به خوبی می‌داند که این استاد تبحر بالایی در طراحی لباس‌های محیرالعقول دارد. یکی از این طراحی‌ها مربوط به تیم لئونسا در لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا بود. وقتی بازیکنان این تیم با این لباس وارد زمین می‌شدند، به نظر می‌رسید تیمی از چند گارسون رستوران در زمین حضور دارد.

لباس سوم تیم نکاسا در فصل ۰۱-۲۰۰۰
این تیم حاضر در لیگ فوتبال مکزیک، در آن فصل هر آنچه را که دستش آمده بود، روی لباسش قرار داد. از اسم خود باشگاه به صورت بزرگ و مورب گرفته تا دو ستاره موجود در لوگوی باشگاه. آنها حتی بی‌خیال لقب تیم‌شان هم نشده و روی آستین‌های خود کلمه « صاعقه » را چاپ کرده بودند.

لباس دوم بارسلونا در فصل ۱۴-۲۰۱۳
وقتی شرکت نایکی از این پیراهن بارسا به عنوان لباس بازی‌های خارج از خانه رونمایی کرد، خیلی‌های تصور کردند شاید طراح لباس در زمان طراحی آن در تعطیلات یا در جزایر کارائیب بوده است.
البته مسوولان این شرکت بعدها گفتند که این ترکیب رنگ به افتخار فرهنگ، هنر و معماری شهر بارسلون است؛ اما نکته جالب اینجاست که باشگاه لندنی چارلتون، دو فصل قبل از آن، دقیقا همین لباس را می‌پوشید.

لباس باستیا در فصل ۱۴-۲۰۱۳
این تیم فرانسوی برای بازی‌ در خانه پاری‌سن ژرمن، لباسی پوشید که شبیه پوشش استتار سربازان جنگی در جنگل‌ها بود.
 نکته جالب اینجاست که تیم پاریسی در آن بازی ۴ بر صفر پیروز شد و زلاتان ابراهیموویچ و کاوانی یکی از زیباترین‌ گل‌های خود را در لباس PSG به ثمر رساندند.

لباس لئون در سال فصل ۲۰-۲۰۱۹
این تیم حاضر در لیگ دسته اول فوتبال مکزیک، لباسی را برای بازی‌های خارج از خانه‌ انتخاب کرد که شبیه صفحه لپ‌تاپی بود که انگار با یک جسم سنگین برخورد کرده است.
 نکته جالب دیگر این لباس، وجود ۵ نوع اسپانسراز جمله یک شرکت سیمان‌سازی محلی روی آن بود.

لباس اینتر  در فصل ۱۷-۲۰۱۶

اینتر‌ی‌ها یا همان نراتزوری که به آبی‌و‌مشکی‌های فوتبال ایتالیا معروف هستند، در آن فصل لباسی را برای بازی‌های خارج از خانه انتخاب کردند که رنگش بیشتر شبیه به لباس‌های شب‌تاب بود. اینتر در آن فصل با آن لباس یکی از بدترین فصول فوتبالی خود را پشت سر گذاشت؛ به طوری که در پایان هفتم شد و در طول فصل سه بار مربی عوض کرد. 

لباس استوک در فصل ۹۷-۱۹۹۶
تیم فوتبال استوک‌سیتی در آن فصل می‌خواست با لباس دومش با وضوح کامل و شفاف به همه نشان دهد که مقابل چه تیمی بازی می‌کند. به‌طوری‌که کلمه «STOKE» به قدری بزرگ روی پیراهن زده شده بود که حتی دو حرف پایانی آن دیده نمی‌شد.

لباس هویا لورکا در فصل ۱۴-۲۰۱۳
این تیم دسته سومی فوتبال اسپانیا، در منطقه موریکا حضور دارد. منطقه‌ای که یکی از ویژگی‌هایش ، گیاه کلم بروکلی است که حتی به خارج از اسپانیا هم صادر می‌شود. مدیران این تیم برای تبلیغ عامل رونق منطقه خود، عکس کلم بروکلی را روی پیراهن‌شان انداختند. این لباس برای آنها، خوش یمن هم بود، زیرا با این لباس در پایان فصل به قهرمانی در دسته سوم رسیدند.  

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

اعتراض کاپیتان تیم ملی به تلویزیون | سردار آزمون : جای «واقعیه یا کیکه؟» روی آنتن تلویزیون نبود

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، حضور نوجوانی که با عبارت «واقعیه یا کیکه؟» به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.