محسن کیایی: برای بازگشت استرا یک مملکت بسیج شد، آن‌وقت ما حکومتی هستیم؟

به گزارش کافه ستاره، این روز‌ها سریال نمایش خانگی «هم‌گناه» به کارگردانی مصطفی کیایی حسابی می‌درخشد و توانسته مخاطبان زیادی را به خودش جلب کند. یکی از نقش‌هایی که در این سریال خیلی به چشم آمده، کاراکتر آرمان با بازی محسن کیایی است. محسن که نویسنده این سریال هم است، در سال‌های جوانی به صورت حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کرد و به شدت در حال حاضر فوتبال را پیگیری می‌کند و اطلاعات بسیار خوبی هم دارد. در همین راستا فرصتی دست داد تا بعد از مدت‌ها با او درخصوص فوتبال و البته قهرمانی‌های پی‌درپی تیم محبوبش پرسپولیس حرف بزنیم.

محسن، پوکر قهرمانی چه طعمی دارد؟
طعم قند و شکر. شیرین‌تر از عسل برای ما پرسپولیسی‌ها بود و مبارک همه قرمز‌ها باشد.

اگر به عقب برگردیم، واقعاً پیش‌بینی این قهرمانی یا به طور کل موفقیت‌های سال‌های اخیر پرسپولیس را می‌کردی؟
خب پرسپولیس از یک تایمی به خصوص لیگ پانزدهم که برانکو حضور داشت، معلوم بود مسیر موفقیت را درپیش گرفته و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این قهرمانی‌ها نتیجه ثبات در تیم بود و برانکو تیمی بنیان گذاشت که همیشه تشنه قهرمانی و موفقیت است و به نظرم این موضوع یکی از عوامل اصلی قهرمانی‌های چند فصل اخیر بود.

نقش یحیی را در این قهرمانی چقدر مؤثر می‌دانی؟
یحیی نسبت به دوره قبل که در پرسپولیس حضور داشت، باتجربه‌تر شده و در اوج پختگی به تیم اضافه شد. حاشیه‌ها را به خوبی مدیریت کرد و در بحث فنی هم به نظرم عملکرد خوبی داشت و تیمش شایسته قهرمانی بود. من به شخصه یحیی را قبول دارم و امیدوارم در آینده هم بتواند در پرسپولیس قهرمانی بیاورد.

بهترین بازیکن فصل پرسپولیس از نظر تو چه کسی بود؟
انتخاب یک نفر واقعاً سخت است، چون همه بچه‌ها فوق العاده بودند و در همه خطوط بسیار خوب کار کردند. به نظرم تیم پرسپولیس بهترین بود.

بعد از قهرمانی پرسپولیس برای دوستان استقلالی‌ات کری نخواندی؟
به نظرت با این اختلاف امتیاز در جدول و فاصله‌ای که بین ما وجود دارد، من چه کری‌ای بخوانم؟ البته استقلالی‌ها به فاصله دور و طولانی عادت دارند! ولی در مجموع برخلاف دوران جوانی کمی سربه‌راه‌تر شدم و خیلی کری نمی‌خوانم. همیشه به خودت گفتم واقعاً دوست دارم پرسپولیس و استقلال با هم در آسیا حاضر باشند و بهترین نمایش‌ها را ارائه کنند. هر وقت این دو تیم در اوج بودند، شور و اشتیاق بین مردم بیشتر می‌شد، ورزشگاه‌ها پرتر می‌شد و در کل این دو تیم به هم انگیزه می‌دهند که به نظرم برای فوتبال ما مفید است.

ولی بعضی از پیشکسوتان باشگاه استقلال و برخی مجریان تلویزیون حرف‌هایی زدند که خشم پرسپولیسی‌ها را درپی داشت.
کار‌هایی که آن‌ها کردند کری نبود، توهین بود. همه می‌دانیم مردم ما این روز‌ها به لحاظ روحی و ذهنی شرایط خوبی ندارند و فشار زیادی را تحمل می‌کنند. در این شرایط وقتی یک مجری تلویزیون از تریبونش برای توهین استفاده می‌کند، باعث عصبانیت مردم می‌شود و منتظر یک جرقه هستند. واقعاً کار آن مجری زشت و عذرخواهی اش زشت‌تر بود. من حرف‌های پیروز قربانی را شنیدم و واقعاً کیف کردم و یا فرزاد مجیدی که از دوستانم است و برادر سرمربی فعلی استقلال به حساب می‌آید، زنگ زد و قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفت. شک نکنید اگر یک مجری به استقلال هم توهین می‌کرد، همین حرف‌ها را می‌زدم.

استقلالی‌ها می‌گویند وزیر پرسپولیسی است و لیگ به نفع آن‌ها مهندسی شده. دلیل‌شان هم رفتن استراماچونی یا بعضی از ستاره‌های این تیم است. نظرت چیست؟
اینکه می‌گویند بازی‌ها مهندسی شده، توهم توطئه است. پرسپولیس در این سال‌ها بهترین تیم ایران بوده و کیفیتش را در زمین نشان داده و دیگر نیازی به توضیح بیشتر نیست. استراماچونی به همان دلیلی رفت که برانکو با آن همه افتخار از پرسپولیس جدا شد. برای رفتن استرا یک مملکت بسیج شدند تا او را برگردانند، آن‌وقت به ما می‌گویند تیم حکومتی. چرا این مسائل موقع رفتن برانکو و یا کالدرون نبود و کسی دنبال بازگشت آن‌ها نرفت؟ مگر ما با پنجره بسته و جدایی ۵ بازیکن کلیدی مثل طارمی، مسلمان، امیری، محرمی و احمدزاده به فینال آسیا نرفتیم و قهرمان لیگ نشدیم؟ به نظرم این حرف‌ها بهانه است و، چون تیم‌شان نتیجه نگرفت، می‌خواهند قهرمانی پرسپولیس را زیر سؤال ببرند. ولی این کار شدنی نیست، چون پرسپولیس با اختلاف شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بود. این دوستان هم به جای این حرف‌ها باید مشکلات تیم‌شان را ریشه‌یابی و آن‌ها را رفع کنند.

به نظرت این پرسپولیس توانایی قهرمانی در آسیا را دارد؟
اگر این نفرات حفظ شوند و تیم را تقویت کنند، پرسپولیس می‌تواند دوباره به فینال آسیا برسد که امیدوارم این اتفاق بیفتد. قهرمانی‌های پرسپولیس در این سال‌ها فوق العاده بود و این پازل رؤیایی پرسپولیس فقط یک قهرمانی در آسیا کم دارد و با این جام این پازل تکمیل و البته رؤیایی‌تر خواهد شد.

حتماً شنیدی باشگاه پرسپولیس در اقدامی عجیب از برانکو شکایت کرد که متن این شکایت ١٣٠٠ صفحه بود.
مگر برانکو چه کاری کرده بود که این کار را کردند؟! افتخارات اخیر را مدیون برانکو هستیم و این کار از طرف باشگاه هیچ توجیهی نداشت. به نظرم این کار زشت‌ترین جواب به خدمات برانکو بود. اگر این مشکلات مدیریتی و مالی حل نشود، پرسپولیس خیلی ضرر خواهد کرد که برای هواداران غیرقابل تحمل است.

تو خودت گلر بودی، عملکرد رادو را چطور دیدی؟
فوق العاده بود، یعنی بهتر از این نمی‌شد. حالا که بیرانوند رفته، به نظرم رادو باید رقیبی هم‌سطح خودش داشته باشد، چون بازی‌ها سنگین و تعدادشان زیاد است و همین موضوع احتمال مصدومیت را بالا می‌برد. امیدوارم یک گلر باکیفیت جذب شود. حالا که حرف از گلری شد، می‌خواهم یک خاطره از تقابل با عادل فردوسی‌پور برای‌تان بگویم.

بفرمایید.
چند سال پیش در یک دیدار دوستانه من گلر تیم هنرمندان بودم و عادل مهاجم تیم رسانه ورزش. اول بازی برایم کری خواند ولی آن روز با وجود اینکه ۲ بر یک باختیم، همه توپ‌های عادل را گرفتم و نگذاشتم به من گل بزند.

صحبت از عادل شد به نظرت جایش در فوتبال ما خالی نیست؟
بدون شک جای عادل خالی است و این جای خالی عادل به فوتبال ما ضربه می‌زند. عده‌ای هر کاری می‌خواهند در غیاب او و برنامه ۹۰ می‌کنند و مطمئنم اگر فردوسی‌پور بود، دست خیلی‌ها را رو می‌کرد.

راستی تیم محبوبت لیورپول هم قهرمان شد.
بله، امسال سال من بود و پرسپولیس و لیورپول قهرمان شدند ولی از قهرمانی لیورپول مهم‌تر، اوج گیری میلان بود که در این هفته‌ها عالی بود و مرا به آینده امیدوار کرد.

تو که این‌قدر به فوتبال علاقه داری، قصد نداری در این مورد فیلمنامه‌ای بنویسی؟
اتفاقاً چند سال پیش یک سریال ٢۵ قسمتی نوشتم که درخصوص فوتبال و اسمش «مارادونا را ول کن من را بگیر» بود ولی نیاز به آپدیت شدن دارد و خیلی دلم می‌خواهد این اتفاق بیفتد و حتماً این کار را خواهم کرد.

حرف پایانی؟
ممنون از تماس شما. بهترین‌ها را برای مردم آرزو می‌کنم و امیدوارم این ویروس لعنتی هرچه زودتر نابود شود و زندگی به روال عادی برگردد.

 

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

مارال بنی آدم:سیمرغ‌، وسواسم را بیشتر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، مارال بنی‌آدم فعالیتش را از اوایل دهه۹۰ با حضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.