رونمایی از اعداد قرارداد سلبریتی‌ها/بازیگران و خواننده‌ها چگونه سفیران برندهای تبلیغاتی می‌شوند؟

به گزارش کافه ستاره، «محرمانه» پیوست همیشگی قرارداد تبلیغاتی سلبریتی‌ها با شرکت‌های مختلف است. داستان محرمانه بودن قرارداد‌ها و مراودات مالی‌ای که نباید محرمانه باشند، بی‌خیال می‌شویم وگرنه حرف برای گفتن بسیار است. مثلا باید بگوییم که چرا قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال با فدراسیونی که تمام هزینه‌های آن از جیب مردم می‌شود باید محرمانه باشد تا بعد از فسخ قرارداد متوجه شویم که جناب سرمربی روزی ۵۰۰ میلیون تومان برای هدایت تیم ملی که در آستانه حذف از مرحله مقدماتی جام جهانی قرار دارد، دستمزد دریافت کرده است. بگذریم! به هرحال قرارداد سلبریتی‌ها با شرکت‌های خصوصی تبلیغاتی هم کاملا محرمانه بسته می‌شود، پس همین ابتدای کار بگوییم که تمام اعداد و ارقامی که در ادامه گزارش به آن اشاره می‌کنیم، با حدس و گمان و از روی شنیده‌هاست. اما اینکه دستمزد سلبریتی‌ها به چه عواملی بستگی دارد، تقریبا مشخص است.

روی بورس: مهم‌ترین عامل؛ میزان محبوبیت و روی بورس بودن فعلی سلبریتی مورد نظر است. مثلا امیرحسین آرمان، بازیگر جوانی که تا همین سال پیش کمتر کسی اسم او را شنیده بود، با حضور در سریال شبکه نمایش خانگی «مانکن» به شهرت نصفه و نیمه‌ای رسید و البته به سفیر تبلیغاتی یک شرکت تولید البسه مردانه تبدیل شد. پس حواستان باشد که تنها هر کسی که عدد بیشتری در قرارداد تبلیغاتی دریافت می‌کند در حرفه خود کیفیت بیشتری ندارد!

 

رونمایی از اعداد قرارداد سلبریتی‌ها | بازیگران و خواننده‌ها چگونه سفیران برندهای تبلیغاتی می‌شوند؟

 

 

بیلبورد، تیزر، افتتاحیه: گاهی حضور یک بازیگر یا ورزشکار به یک بیلبورد تبلیغاتی خلاصه می‌شود، ولی بیشتر اوقات یک برند، آپشن‌های مختلفی در قرارداد قرار می‌دهد. مثلا امین حیایی حالا به عنوان سفیر برند بیژن انتخاب شده است. او هم تیزر تبلیغات تلویزیونی سس بیژن را بازی می‌کند، هم برای این برند روی بیلبورد رفته و هم در برنامه‌های افتتاحیه این شرکت حضور پیدا می‌کند. البته مشخص است که هر کدام از این آپشن‌ها، کاملا حساب شده در قرارداد ذکر می‌شود. مثلا ۵ مرتبه حضور خارج از تهران در برنامه‌های این شرکت، بازی در ۲ تیزر یک دقیقه‌ای و؛ که کمیت آن‌ها تأثیر زیادی در رقم قرارداد دارد.

 

رونمایی از اعداد قرارداد سلبریتی‌ها | بازیگران و خواننده‌ها چگونه سفیران برندهای تبلیغاتی می‌شوند؟

 

مشارکت در سود: این مدل قرارداد در بین سلبریتی‌های آن طرف آبی بیشتر مرسوم است. گاهی چهره‌ای مثل کریستیانو رونالدو یک شرکت تولید البسه ورزشی به نام CR7 می‌زند و خودش هم صفر تا صد تبلیغات آن را برعهده می‌گیرد، گاهی هم به عنوان یک سهام‌دار از سود حاصل از فروش سالانه این برند درآمد کسب می‌کند. مشابه این مدل قرارداد را برادران خسروی با یک برند تولید آب‌میوه بستند. قراردادی که می‌گویند آورده خوبی هم برای دو طرف داشته است.

 

سلبریتی افتتاحیه‌‌ها: بگذارید کوتاه درباره چهره‌هایی که تنها در برنامه افتتاحیه شرکت‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند نیز حرف بزنیم. معمولا این سلبریتی‌ها به صورت پکی از سوی شرکت‌های تبلیغاتی به افراد مختلف پیشنهاد می‌شوند! به صورت پکی یعنی دو سه بازیگر درجه ۲، ۳ را می‌گذارند کنار یک چهره شناخته شده‌تر و مبلغی برای حضور در برنامه افتتاحیه فلان رستوران یا فلان مجتمع تجاری بگیرند. برای اینکه متوجه منظورمان شوید، یادتان بیاید که در همین مشهد پوریا پورسرخ، بهنوش بختیاری، نعیمه نظام دوست و… پای ثابت مراسم افتتاحیه بیشتر مراکز تجاری هستند.

 

رونمایی از اعداد قرارداد سلبریتی‌ها | بازیگران و خواننده‌ها چگونه سفیران برندهای تبلیغاتی می‌شوند؟

 

کی چقدر می‌گیره؟

حالا برسیم به اعداد و ارقام. جدولی از دستمزد احتمالی چند نفر از سلبریتی‌ها در رسانه‌های مختلف منتشر شده است که برایتان آوردیم، ولی به جز آن‌ها بگذارید درباره چند نمونه حرف بزنیم. امین حیایی که مدت‌هاست فیلم و سریال روی بورسی بازی نکرده است با داوری برنامه عصر جدید به روز‌های اوج محبوبیتش برگشته است. حضور پرلایک و کامنت او در کلیپ‌های اینستاگرام باعث شده است تا برند بیژن برای حضور او در تیزر‌های تبلیغاتی‌اش هزینه بیشتری کند. قبل‌تر نوشتیم که او سفیر این برند است و شنیده‌ها نشان می‌دهد که او عددی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون برای یک سال با این برند قرارداد بسته است. سیروان و زانیاز خسروی هم چندسالی می‌شود که همه جوره در تبلیغات برند «سان استار» حضور پیدا می‌کنند و نقش اول شناخته شدن این برند در بین عموم مردم هستند. قرارداد سیروان با سان استار آنقدر پیچیده بود که حتی این خواننده بلیط فروشی کنسرت‌های خودش را هم با سایت زیرمجموعه این برند انجام می‌داد تا معلوم شود این همکاری به صورت مشارکت در سود از فروش این برند است. می‌گویند درآمد سیروان از این قرارداد تا سالی ۵ میلیارد هم رسیده است.

رونمایی از اعداد قرارداد سلبریتی‌ها | بازیگران و خواننده‌ها چگونه سفیران برندهای تبلیغاتی می‌شوند؟

 

اهمیت قرارداد تبلیغاتی

حتما متوجه شدید که دستمزد سلبریتی‌ها از قرارداد تبلیغاتی معمولا بیشتر از قرارداد‌های شغل اصلی‌شان است. اول بگوییم که این تفاوت دستمزد کاملا در کشور‌های دیگر هم مرسوم است و ایرادی به آن وارد نیست، ولی گاهی این قرارداد‌ها حواشی خاصی هم به همراه داشته است. گفتیم که روی بورس بودن، فاکتور بسیار مهمی در میزان دستمزد یک چهره است برای همین مثلا محمدرضا گلزار سال ۹۶ برای قرارداد با یک شرکت نوشیدنی به نام سانی نس که تحت مدیریت همان رئیس سان استار است، حدود یک میلیارد دستمزد گرفته است. دستمزدی که به دلیل اکران «سلام بمئی» حسابی بالا رفته بود. همین موضوع روی بورس بودن برای مهدی رحمتی در روز‌هایی که نیمکت نشین حسینی در استقلال شده بود، حسابی حاشیه ساخت. می‌گفتند رحمتی با یک شرکت تبلیغاتی قرارداد بسته و شرط این برند برای اکران بیلبوردها، حضور او به عنوان دروازه‌بان اصلی استقلال است. همان روز‌ها بود که حسینی با حواشی زیاد نیمکت‌نشین شد و مهدی رحمتی به عنوان دروازه‌بان اصلی آبی‌ها به ترکیب اصلی برگشت. هرچند هیچ وقت شایعات مربوط به این تغییر دروازه‌بان استقلال تأیید نشد.

رونمایی از اعداد قرارداد سلبریتی‌ها | بازیگران و خواننده‌ها چگونه سفیران برندهای تبلیغاتی می‌شوند؟

 

چرا نوید با سن ایچ؟

حضور سلبریتی‌ها در تبلیغات برند‌های مختلف که اصلا اتفاق جدیدی نیست، ولی اینکه چرا حضور نوید محمدزاده تا این اندازه حاشیه ساز بوده به ۲ دلیل است. دلیل اصلی اینکه هیچ کسی از نوید محمدزاده که تا به امروز هیچ سریال تلویزیونی بازی نکرده و همیشه سعی کرده است کلاس کاری خود را حفظ کند، انتظار حضور در تیزر تبلیغاتی نداشت و دوم اینکه دستمزد محمدزاده که ستاره اصلی این روز‌های سینما و تئاتر است، حسابی کنجکاوبرانگیز است. برای دلیل اول بگوییم که حضور چهره‌های مطرح سینمای دنیا هم در تبلیغات کاملا طبیعی است و خب نوید محمدزاده تا به امروز پیشنهاد‌های مختلفی را رد کرده و احتمالا قدمت برند سن‌ایچ و اینکه او از کیفیت محصولات این شرکت کاملا مطمئن است، دلیل اصلی قبول کردن این پیشنهاد از سوی اوست. درباره دستمزد او هم گفته می‌شود که رقمی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون برای حضور در تیزر تبلیغاتی و بیلبورد‌های این شرکت دریافت کرده است.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

مهوش وقاری: هرگز مادر نشدم اما حس مادر بودن را به خوبی درک می‌کنم

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، «رقیه چهره‌آزاد» با مادر، «حمیده خیرآبادی» با پدرسالار، «بی‌بی» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.