منوچهر ۱۳۹۹

به گزارش کافه ستاره، اگر کرونا نمی‌آمد و دستور وزیر ارشاد برای عرضه گسترده فیلم‌های سینمایی در فضای مجازی منتشر نمی‌شد احتمالا فیلم «رحمان۱۴۰۰» همان فیلم ۲۰میلیاردی و در نیمه راه از اکران بازمانده بهار ۱۳۹۸بود که تکرار اسمش هم منوچهر هادی را به‌عنوان کارگردان این فیلم کلافه می‌کرد. بهار متفاوت و ویروسی ۱۳۹۹ اما سبب شد تا این فیلم که سال گذشته به دستور معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و به خاطر تخطی در اعمال بعضی موارد حذفی در تمامی نسخه‌های در حال اکران از پرده سینماها پایین کشیده ‌شد، در سامانه‌های عرضه آنلاین فیلم در دسترس قرار گیرد. در واقع تلاش وزیر ارشاد و مدیران سازمان سینمایی برای عرضه گسترده فیلم‌های سینمای ایران در فضای مجازی گامی بود در جهت رعایت اصول قرنطینه و خانه‌نشینی مردمی که باید تعطیلات کشدار نوروز را نه با سینما و نه با مسافرت سر می‌کردند.
رفع مشکل توقیف فیلم «رحمان‌۱۴۰۰» هم برای همین مهم و تلاش برای خانه‌نشین ماندن و سرگرم شدن مردمی در دستور کار قرار گرفت که باید با احترام به قرنطینه، از پس ویروس برمی‌آمدند. تا اینجای کار اصلا مشکلی نیست و ما هم با رضایت کامل از پس پرده درآمدن مجدد فیلم منوچهر هادی (به‌رغم سطحی بودنش) را به فال نیک گرفتیم اما ماجرا از آنجا کمی عجیب شد که آقای کارگردان به همراه خانواده تصمیم گرفتند بی‌خیال کرونا و قرنطینه و بی‌تفاوت به تمام هشدارها برای پرهیز از حضور در محیط‌های عمومی و شلوغ، روی بیلبوردها ضیافت شام برپا کنند و مدل تبلیغاتی یک رستوران زنجیره‌ای شوند. البته همه می‌دانیم که طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا رستوران‌ها منعی برای بازگشایی ندارند و البته این را هم پذیرفته‌ایم که حضور اهالی فرهنگ در تبلیغات محیطی، مشمول عیب و ایرادی نخواهد‌شد اما نکته اینجاست که وقتی یک کارگردان که مساعدت برای عرضه آنلاین فیلمش و البته کمک برای در خانه ماندن مردم آنها را به رستوران‌گردی و رفتن و به تالارهای پذیرایی تشویق می‌کند تناقض از حد می‌گذرد.
اهالی فرهنگ و البته سینمایی‌ها حق دارند که به‌خاطر جایگاه اجتماعی و مقبولیت‌شان نزد مردم، درآمدهای خوبی در جیب بگذارند اما در تمام دنیا حتی یک عضو خانواده سینما را هم نمی‌یابید که در این روزها – حتی به‌رغم داشتن قرارداد برای تبلیغ رستوران و کافه- دست به چنین انتحاری زده ‌باشد و پول را بر هر چیز دیگری مقدم بشمارد. این ورژن ۱۳۹۹منوچهر هادی است، ورژن سراسر متناقض مردی که هم از مردم خواست در خانه بمانند و فیلم ببینند و کرونا را شکست دهند و هم آنها را با همسر و فرزندش به رفتن به رستوران دعوت می‌کند…

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

مارال بنی آدم:سیمرغ‌، وسواسم را بیشتر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، مارال بنی‌آدم فعالیتش را از اوایل دهه۹۰ با حضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.