سردار،پادشاه اینستاگرام

به گزارش کافه ستاره، اینستاگرام تبدیل به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب ورزشکاران شده و خیلی از آنها اغلب اخبار و اتفاقات زندگی شخصی و ورزشی خود را آنجا منتشر می‌کنند تا دنبال‌کننده‌های میلیونی‌شان را در جریان آخرین وضعیت خود قرار بدهند. در میان فوتبالیست‌ها، کریستیانو رونالدو با بالغ بر ۲۲۱ میلیون هوادار در صدر قرار دارد و لیونل مسی با اختلاف حدود ۶۹ میلیونی در رده دوم جای گرفته است. این دو محبوب‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال در اینستاگرام هستند که هر پست‌شان را میلیون‌ها نفر لایک می‌کنند و برایش کامنت می‌نویسند.

همین مسئله باعث شده تا کریس رونالدو هر از چند گاهی با یک پست تبلیغاتی درآمد زیادی به دست بیاورد. البته این اتفاق باعث شده انتقادها نسبت به او هم بالا بگیرد. به عنوان مثال تبلیغ کالاهایی مانند لباس زیر از سوی این بازیکن مخالفان زیادی به همراه داشت. چند سال پیش هم، زمانی که مانوئل نویر، دروازه‌بان بایرن مونیخ رقیب رونالدو در رقابت بر سر توپ طلا بود، با استفاده از همین مسئله، ستاره رئال مادرید را به سخره گرفت. با این حال، چنین مسائلی هم باعث نشده که رونالدو از کارهای تبلیغاتی که نقش زیادی در افزایش درآمد او دارد، صرف نظر کند. خیلی از کمپانی‌ها دوست دارند که رونالدو در پستی در شبکه‌های اجتماعی، برند آنها را تبلیغ کند، چرا که این مسئله باعث می‌شود نه تنها آن پست میلیون ها بار دیده شود بلکه چند میلیون هم لایک بخورد و بازنشر شود.

در ایران هم فوتبالیست‌ها مثل فوتبال که از باقی ورزش‌ها محبوب‌تر است، فالوورهای بیشتری دارند و خیلی‌های‌شان از مرز چند میلیون دنبال‌کننده و پیگیر هم گذشته‌اند. شاید اگر بخواهیم تعداد بازیکنانی که فالوور میلیونی دارند را بشماریم، به بیست تا سی نفر هم برسند. میان همه آنها و در بین بازیکنانی که اکنون مشغول بازی هستند و هنوز بازنشسته نشده‌اند، سردار آزمون با آماری رویایی در رده اول قرار گرفته است.

سردار مدت‌ها قبل از مرز سه میلیون فالوور گذشته و حالا سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر این ستاره را در اینستاگرام دنبال می‌کنند. هر پست یا استوری او که این روزها مورد توجه بیش از ۲۵۰ هزار نفر قرار می‌گیرد و همین مسئله سبب شده تا او به یکی با بهتر بگوییم به محبوب‌ترین بازیکن ایرانی در این اپلیکیشن تبدیل شود. او البته تعقیب‌کننده‌‌ای هم پشت سر خود دارد که با اختلاف حدود ۷۰۰ هزار فالوور در رده دوم قرار دارد.

نام نفر دوم علیرضا بیرانوند است. دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران که برای فصل بعد با باشگاه آنتورپ بلژیک توافق کرده و قرار است در ژوپیلرلیگ بازی کند. بیرانوند از وقتی پیراهن پرسپولیس را پوشید و از نفت تهران جدا شد، به بازیکنی ویژه در اینستاگرام تبدیل شد. او دو میلیون و ۶۰۰ هزار فالوور دارد و بالاتر از بازیکنانی قرار گرفته که اغلب در پرسپولیس حضور دارند و هم‌تیمی‌اش هستند.

مهدی طارمی در شاهین و ایرانجوان بوشهر بازیکن مشهوری نبود اما وقتی به پرسپولیس آمد و درخشید به طرز شگفت‌انگیزی محبوب شد و توانست به یکی از غول‌های اینستاگرامی میان فوتبالیست‌ها بدل شود. مهاجمی که در دربی گل زد و آنقدر محبوب شد که حتی با برترین مهاجمان تاریخ باشگاه پرسپولیس مقایسه‌اش کردند. ترمز محبوبیت طارمی اما وقتی کشیده شد که او پرسپولیس را به مقصد بازی در ریزه‌اسپور ترکیه ترک کرد. از آن به بعد بود که روند صعودی فالوورهای طارمی در اینستاگرام قطع شد و امروز هم می‌بینیم که او با دو میلیون و ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده در جایگاه سوم ایستاده است.

شاید باورتان نشود اما چهارمین بازیکن پرهوادار فوتبال ایران در اینستاگرام شجاع خلیل‌زاده است. او را که یکی از محبوب‌ترین بازیکنان پرسپولیس نیز محسوب می‌شود، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دنبال می‌کنند. این نکته را هم باید در نظر بگیریم که شجاع فقط سه سال است که به عضویت پرسپولیس در آمده و شاید اگر این مدت‌ها قبل رخ می‌داد، این مدافع ۳۰ ساله حالا در رتبه بالاتری نیز قرار می‌گرفت. خلیل‌زاده که به تازگی زندگی متأهلی را آغاز کرده، اغلب از پست‌هایی استفاده می‌کند که تعصب ویژه او را به پیراهن پرسپولیس نشان بدهد و همین مسئله در افزایش تعداد دنبال‌کننده‌های او نقش غیر قابل انکاری ایفا کرده است.

بعد از شجاع، یک مازنی دیگر در رده بعدی حضور دارد. رامین رضاییان که بخش اعظمی از فالوورهای او را هواداران پرسپولیس تشکیل می‌دهند. هر چند برای دفاع راست الشحانیه نیز مثل مهدی طارمی و با انتقال عجیب و بی‌سرانجام به ریزه‌اسپور، تعداد فالوورها دچار ریزش شد. رضاییان با تصاویری که بیشتر سعی دارد استایل بدنی‌اش را به تصویر بکشد، در اینستاگرام مشهور است. هر چند خیلی‌ها نه فقط جنبه مثبت که منفی ماجرا را نیز نگاه و گاهی برای مزاح از این تصاویر استفاده می‌کنند.

کمال کامیابی‌‌نیا جلوتر از برخی ستاره‌های لژیونر و معروف فوتبال ایران جایگاه ششم این لیست را به خود اختصاص داده است. هافبک دفاعی پرسپولیس که یکی از بازیکنان کلیدی این تیم هم هست، یک میلیون و ۶۰۰ هزار فالوور دارد و از این حیث از جمله فوتبالیست‌هایی است که مورد توجه فوتبالی‌ها قرار گرفته. کمال که متأهل هم هست در ۳۱ سالگی بیشتر سعی می‌کند پست‌هایی فوتبالی و خانوادگی منتشر کند و البته به دور از حاشیه باشد.

محسن مسلمان هم درست مانند کمال کامیابی‌نیا یکی از بازیکنان محبوب فوتبال ایران در اینستاگرام است. او که مدتی عضو پرسپولیس بود و حالا پیراهن سپاهان را پوشیده، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر فالوور دارد و از این حیث آمار قابل توحهی را به نام خود ثبت کرده. اینکه شما در لیگ ایران باشید و در زمره لژیونرها قرار نگیرید و در استقلال و پرسپولیس هم بازی نکنید، سخت است که بتوانید به این تعداد از دنبال‌کننده‌ها برسید. مسلمان اما این شرایط را تجربه می‌کند و به قول معروف یکی از غول‌های اینستاگرامی میان فوتبالیست‌هاست.

علیرضا جهانبخش، علی علیپور و وریا غفوری در رده بعدی قرار دارند. هر کدام از این بازیکنان را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دنبال می‌کنند. وریا که عضو استقلال است و مشخصاً هواداران این تیم بیشتر از بقیه پیگیر شرایط او هستند. البته وریا با صحبت‌هایی که طی ماه‌ها و سال‌های اخیر انجام داده به محبوبیتی ویژه دست یافته و خیلی از هواداران پرسپولیس نیز او را می‌پسندند و لایک می‌کنند. علی علیپور هم چون عضو پرسپولیس است، ناخواداگاه فالوورهایی دارد که اغلب هوادار این تیم هستند. به همین دلیل این مهاجم که با گلزنی‌هایش مورد توجه دوستداران پرسپولیس قرار گرفته، یک میلیون و ۵۰۰ هزار فالوور دارد و شانه به شانه وریا غفوری در حرکت است.

این دو را هواداران به دلیل عضویت در استقلال و پرسپولیس دنبال می‌کنند اما یک میلیون و ۵۰۰ هزار فالوور علیرضا جهانبخش بسیار ارزشمندتر از این دو بازیکن است. به خصوص که بدانیم علیرضا ابتدا در اداماش عضو بوده و سپس به هلند و نایمخن رفته و در نهایت پیراهن برایتون انگلیس را پوشیده. جهانبخش چون عضو هیچیک از دو تیم مطرح نبوده، یعنی اینکه شاید تعداد محدودی از هواداران این تیم جزو فالوورهای او باشند. اغلب دنبال‌کننده‌های جهانبخش علاقمندان به فوتبال ایران و تیم ملی هستند و علیرضا سعی دارد در پست‌هایش محترمانه به اتفاقات فوتبالی و شخصی واکنش نشان بدهد. بدون شک علیرضا جهانبخش از جمله بازیکنانی است که خوب و بدون غلط املایی می‌نویسد و همین مسئله او را از خیلی‌های دیگر متمایز کرده است.

نفر یازدهم این لیست یا تیم یازده نفره، کاپیتان محبوب پرسپولیس است. جلال حسینی سال‌هاست در عضویت پرسپولیس قرار دارد و بخش اعظمی از محبوبیت اینستاگرامی خود را مدیون هواداران این تیم است. بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جلال حسینی را در اینستاگرام دنبال می‌کنند و پیگیر اتفاقات زندگی ورزشی و شخصی او هستند. البته به جز هواداران پرسپولیس، طرفداران ملوان و انزلی‌چی‌ها هم جلال حسینی را به عنوان یک بازیکن قدیمی و محبوب قبول دارند و همچنین استقلالی‌ها که تاکنون حتی کوچکترین بی‌احترامی را از او ندیده‌اند.

بعد از این لیست، بازیکنانی چون رضا قوچان‌نژاد و سعید عزت‌اللهی با یک میلیون و ۳۰۰ هزار فالوور قرار دارند که می‌توانند در آینده به تیم یازده نفره برسند و برای خود جایی دست و پا کنند. به خصوص عزت‌اللهی که ۲۳ ساله است و تا سال‌ها می‌تواند برای تیم ملی بازی کند.

رقابت کریمی و دایی

میان مربیان اما رقابت داغ است، رقابتی که از دیرباز و البته با سوءتفاهم‌های مختلف آغاز شده و هنوز هم به پایان نرسیده. علی کریمی میان بازیکنان بازنشسته و آنهایی که به مربیگری روی آورده و یا دیگر بازی نمی‌کنند، در صدر جدول قرار دارد. او با پنج میلیون و ۸۰۰ هزار فالوور محبوب‌ترین ورزشکار ایران در اینستاگرام است و با اختلاف نسبت به علی دایی این رتبه را به خود اختصاص داده است.

علی دایی هم دست کمی از کریمی ندارد و پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عکس‌ها، نوشته‌ها و واکنش‌های او را تعقیب می‌کنند. این آمار وقتی برای دایی جالب‌تر می‌شود که بدانیم او مثل کریمی میان هواداران پرسپولیس محبوب نیست اما این میزان از توجه به او ستودنی است. ضمن اینکه دایی یکی دو سالی است از مربیگری دور شده و همین می‌تواند مانعی برای رشد تعداد فالوورهای او باشد اما می‌بینیم که چنین اتفاقی رخ نداده است.

فرهاد مجیدی با دو میلیون فالوور در رده سوم قرار گرفته. سرمربی استقلال را هواداران دنبال می‌کنند، به خصوص استقلالی‌ها که دیوانه‌وار دوستش دارند. مجیدی اغلب مطالبی درباره باشگاه استقلال منتشر کرده و گاهی هم تصاویر فرزاندانش را آپلود می‌کند. البته اگر او با مدیر یا مسئولی هم به اختلاف بخورد، درست مانند سایر بازیکنان و مربیان فرصت حضور در اینستاگرام را غنیمت می‌شمارد و آنجا از خجالت طرف مقابل در می‌آید.

بعد از کریمی، دایی و مجیدی نوبت به کریم باقری با یک میلیون و ۶۰۰ هزار فالوور، پژمان جمشیدی یا یک میلیون و ۵۰۰ فالوور و احمدرضا عابدزاده و علی پروین، به ترتیب یا یک میلیون و ۳۰۰ هزار و یک میلیون دنبال‌کننده می‌رسد. استفاده از اینستاگرام و کلاً فضای مجازی، اگر با توهین به فردی و البته آموزش جوانانی که فوتبالیست‌ها را به عنوان الگوی خود قرار داده‌اند همراه شود، می‌تواند بهترین راه برای ارتباط هواداران و سلبریتی‌ها باشد. ارتباطی که اگر به جا و درست باشد موفقیت بازیکن و تیم محبوب هوادار را به دنبال خواهد داشت.

 

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

اعتراض کاپیتان تیم ملی به تلویزیون | سردار آزمون : جای «واقعیه یا کیکه؟» روی آنتن تلویزیون نبود

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، حضور نوجوانی که با عبارت «واقعیه یا کیکه؟» به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.