چرا نوازندگانی مثل بیژن مرتضوی، خواننده شدند؟

به گزارش کافه ستاره، سامان احتشامی، نوازنده پیانو، جمعه ۱۹ اردیبهشت، در تالار وحدت روی صحنه رفت و کنسرت او به صورت آنلاین پخش شد.

پیش از برگزاری این کنسرت، با احتشامی گفت‌وگویی انجام دادیم و نخست پرسیدیم آیا او قصد ندارد مثل برخی دیگر از نوازندگان، رو به خوانندگی بیاورد. احتشامی در پاسخ گفت: «خدا آن روز را نیاورد (با خنده). همان‌طور که دروازه‌بانی فوتبال یک وجنات می‌خواهد، همان‌طور که وزنه‌برداری یک هیکل درست می‌طلبد؛ خوانندگی هم یک مقدماتی نیاز دارد.»

او ادامه داد: «فرض کنید من اندام و قدرت رضازاده را داشتم، بازهم باید تمرین می‌کردم تا وزنه بزنم؛ خوانندگی هم همین‌طور است. اول از همه باید خوشتیپ بود، همچنین باید یک «آنی» داشته باشید و مخاطب را جذب کنید. همچنین خواننده باید صدایش از نظر موسیقایی کوک باشد و بعد از همه این مقدمات، باید علم سلفژ بداند، بیانی درست داشته باشد و کلمات و جملات را درست تلفظ کند. با توجه به این که من این‌ها را ندارم، هیچگاه به خوانندگی به عنوان یک شغل نگاه نمی‌کنم.»

احتشامی افزود: «نوازندگانی مثل بیژن مرتضوی اگر بعدا به کسوت خواننده درآمدند، شاید از نظر مالی مجبور شده‌اند این کار را بکنند. البته خواننده خوبی هم شد اما قبلش با نوازندگی ویلن هم سرشناس شده بود و قطعا نوازندگی‌اش از خوانندگی‌اش بهتر است.»

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

کنسرت رضا صادقی برای کودکان مراکز پویاشهر

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، در آستانه آغاز سال نو و فرا رسیدن عید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.