ساناز سماواتی:خیلی بد است که نقش ها فروشی شده است

به گزارش کافه ستاره،«ساناز سماواتی» بازیگر تلویزیون و سینما با اشاره به ایفای نقش خود در سریال «سرگذشت» گفت: مدتی پیش در سریال «سرگذشت» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی بازی کردم که این روزها در حال پخش از شبکه یک سیما است. این سریال به صورت اپیزودیک است و من هم نقش کوتاهی را در یکی از این اپیزودها بازی کردم. همچنین تئاتر موزیکال کودک به نام شهرزاد در سرزمین عجایب روی صحنه دارم.

وی ادامه داد: قسمتی که ایفای نقش کردم قصه مجزایی داشت و در نهایت به مجازات جایگزین می‌رسید.

این بازیگر ضمن بیان گلایه از پیشنهادهای تلویزیونی خود، نیز گفت: امیدوارم که فضای کار در صداوسیما مثل گذشته و بیست سال پیش شود. آن زمان دست بازیگران برای انتخاب هر نقشی بازتر از الان بود و دلیلش هم میزان تولیدات در آن موقع بود.

وی در ادامه نیز عنوان داشت: این اواخر عده‌ محدود و گروه خاصی در حال کار کردن هستند. در حالیکه من خودم را بچه تلویزیون می‌دانم و توقعم از تلویزیون خیلی بیشتر از اینها است که از ما حمایت کند و ما را فراموش نکند.

این بازیگر همچنین افزود: با ۲۸ سال سابقه کاری جوانی و نوجوانیم را در راهروهای صداوسیما گذراندم، اما تازه ۷ سال است که بیمه شدم و سوالم این است که این ۲۱ سال که من در تلویزیون کار کردم کجا رفت؟

وی ادامه داد: خیلی وقت‌ها برایم پیش آمده زمانیکه برای تمدید کارتم به خانه سینما می‌روم به من می‌گویند شما بازیگر تلویزیون هستید. در حالیکه برای یک بازیگر هیچ فرقی ندارد که کارش در سینما پخش شود یا تلویزیون چراکه جزو بازیگرهایی هستم که با دوربین‌های نگاتیوی کارم را شروع کردم.

بازرس انجمن صنفی بازیگران سینما و تلویزیون ایران در ادامه نیز اظهار داشت: این تقسیم بندی‌هایی که بعضا شنیده می‌شود و به یک بازیگر می‌گویند تو سینمایی هستی و به دیگری می‌گویند تو تلویزیونی کاملا اشتباه است. بازیگر، بازیگر است. شاید گریم صحنه تئاتر با تلویزیون متفاوت باشد و … اما بازیگر چیزی از خودش به واسطه تغییر مدیوم کم نمی‌گذارد.

وی درباره فاکتورهای لازم برای تولید یک کار خوب در تلویزیون بیان داشت: انتخاب گروه کاربلد، عدم استفاده از اسپانسر بزرگترین مشکل‌های ما در این حوزه است. از زمانی که هنر با دید مالی گره خورد این مشکلات بوجود آمد. وگرنه تا قبل از این من بازیگر کار خودم را انجام می‌دادم و در قدیم افرادی که می‌خواستند در گروه تولید کار کنند، باید سه سال دوره می‌گذراندند اما الان اصلا اینطور نیست و هر فردی با هر تجربه‌ای می‌آید و کار خود را در پشت صحنه یک سریال یا فیلم شروع می‌کند.

وی ادامه داد: دقیقا در بخش بازی هم همین است و خیلی از همکاران من سالهاست که خانه نشین شدند. من و امثال من وقتی ببینیم گروهی حرفه‌ای و کاربلد است می‌توانیم از بخش مالی کوتاه بیاییم و کار کنیم هر چند که مشکلات اقتصادی برای همه ما به یک اندازه است.

این بازیگر ضمن بیان خواهشی از مسئولین سازمان صداوسیما نیز گفت: خواهش می‌کنم که زمینه تولید کارهای قوی را مهیا کنند که لازمه‌اش عدم وابستگی گروه تولید به اسپانسر و انتخاب سازندگان متخصص است.

سماواتی همچنین با بیان گلایه‌ای ادامه داد: خیلی بد است که بارها به من گفتند که اسپانسر سراغ نداری؟ و اینکه نقش‌ها فروشی شده است. یادم است در گذشته ساختمانی در صداوسیما بود به نام ساختمان ناهید و ما هر بار چک‌های دستمزدهایمان را از آنجا می‌گرفتیم و هیچ مشکل مالی و دغدغه نداشتیم و همه ذهن‌ها درگیر تولید و کار خوب بود.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.