درباره چند خواننده پاپ که به تنهایی آلبوم تولید می‌کنند

به گزارش کافه ستاره، همه فن حریف‌ها همه جا هستند. سینما، ادبیات، موسیقی، هنرهای تجسمی، دانشگاه، فلسفه و …. در دنیای موسیقی هم افرادی هستند که به دلایل مختلف، ترجیح می‌دهند یک تنه به مصاف تولید آلبوم بروند و کار سه نفره ترانه‌سرایی، آهنگ سازی و خوانندگی را یک نفره انجام دهند. هرچند برخی خواننده‌های دیگر نیز وجود دارند که دست کم دو وظیفه را در تولید آلبوم‌شان بر عهده دارند و می‌توان آن‌ها را نیز در میان دسته تک‌نفره‌ها جای داد. اتفاقی که ممکن است در طولانی مدت، باعث به تکرار افتادن خواننده در تولید اثر و گاه به ضررش تمام شود. در ادامه به معرفی پنج خواننده ای که هم اکنون جزو یکی از این دو دسته محسوب می شوند، پرداخته ایم.

محسن یگانه

سرنوشت، محسن یگانه و محسن چاوشی را از موسیقی زیر‌زمینی به موسیقی پاپ رساند. اولین آلبوم رسمی یگانه، یعنی«نفس‌های بی‌هدف»، شامل ۱۱ قطعه می شد که تنها قطعه «چشمای خیس من» برگرفته از یک ملودی یونانی بود و ترانه‌سرا، آهنگ ساز و خواننده دیگر قطعه‌ها، خود یگانه بود . این وضعیت در آلبوم ۱۱ قطعه‌ای «رگ خواب» و آلبوم ۱۴ قطعه‌ای «حباب» به جز قطعه «نرو» که آهنگ آن متعلق به یک آهنگ ساز بلژیکی‎ است هم دیده می‌شود. محسن یگانه خواننده ۳۴ ساله کشورمان که ۱۱ سال پیش کار خود را به صورت رسمی در موسیقی پاپ آغاز کرد، این روند را در چهارمین و تازه‌ترین آلبوم خود، یعنی آلبوم ۱۳ قطعه‌ای «نگاه»، به اوج رساند و در آن همه کارهای آهنگ سازی، خوانندگی و ترانه‌سرایی را خودش انجام داد.

اهورا ایمان- روزبه بمانی

تا پیش از آلبوم «پروانه‌های پیراهنش»، اهورا ایمان به عنوان ترانه‌سرای ماندگار آثار احسان خواجه امیری، ناصر عبداللهی و مانی رهنما شناخته می‌شد. اما این ترانه‌سرا، مهر ماه سال گذشته، در ۴۵ سالگی، آلبوم ۱۰ قطعه‌ای «پروانه‌های پیراهنش» را با خوانندگی، آهنگ سازی و ترانه‌سرایی خودش منتشر کرد. اتفاقی که همزمان برای دیگر همکار او، یعنی روزبه بمانی هم افتاد و او نیز در ۴۰ سالگی، اولین آلبوم رسمی خود را با عنوان «کجا باید برم» که شامل ۱۳ قطعه است، با ترانه‌سرایی و خوانندگی خود عرضه کرد.

بنیامین بهادری

اوضاع درباره بنیامین بهادری خواننده پرحاشیه ماه رمضان امسال، کمی متفاوت تر از دیگران است. او در پنج آلبوم منتشر شده‌اش یعنی آلبوم های «۸۵»، «۸۸»، «ماه مهربون»، «۹۳»، «۹۴»، ترانه‌سرای دیگری جز فرید احمدی ندارد. در واقع می‌توان او را جزو خواننده‌هایی دانست که با ترانه‌سرای خود، طی ۱۰ سال فعالیت موسیقایی، یک زوج هنری را تشکیل داده است. البته نکته عجیب‌تر درباره بنیامین بهادری این است که او کار آهنگ‌سازی هیچ کدام از ۵۶ قطعه این آلبوم‌ها را به فرد دیگری واگذار نکرده و خودش آهنگ سازی آن‌ها را به عهده داشته است.

رضا صادقی

عشق مشکی‌ها، رضا صادقی و «مشکی رنگ عشقه» او را خوب می‌شناسند. در میان آلبوم‌های رسمی این خواننده مینابی و ۳۹ ساله کشورمان، آمار جالبی از این همه فن حریفی دیده می‌شود. آلبوم «پیرهن مشکی»، با ۱۱ قطعه، اولین آلبوم اوست که جز ترانه قطعه «خونه»، کار ترانه‌سرایی، خوانندگی و آهنگ سازی دیگر قطعات این آلبوم به عهده خود او بوده است. عجیب‌تر آلبوم ۱۴ قطعه‌ای « وایسا دنیا» صادقی است که در آن، او ترانه سرا، آهنگ ساز و خواننده آثار خودش است. این روند در آلبوم «دیگه مشکی نمی‌پوشم»، «یعنی درد» و «زندگی کن» جدیدترین آلبوم او، تعدیل شده است و نام ترانه‌سرا و آهنگ سازهای مختلفی در مشخصات آلبوم‌ها به چشم می‌خورد.

 

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

صدور قرار جلب به دادرسی برای «تتلو»

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، اطلاعات دریافتی حاکی از این است که برای امیرحسین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.