خانواده هوادار فوت شده در ورزشگاه آزادی:پرسپولیسی‌ها سراغی از ما نگرفتند

به گزارش کافه ستاره،پرسپولیس قهرمان شد، اما او زنده نبود تا بالابردن جام را بر فراز دستان کاپیتان تیم محبوبش ببیند. مجتبی سه بازی زودتر از قهرمانی قرمزها از روی سکوهای آزادی رفت. او همان جوان ٣۵‌ساله‌ای است که در بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی جانش را از دست داد؛ تنها جانباخته آن بازی پربرخورد و جنجالی. مرگ او با شایعات و حاشیه‌های زیادی هم همراه شد. حالا یک ماه از آن حادثه گذشته است. علی حلیمی، پسرخاله مادری مجتبی کارها را پیگیری می‌کند. او می‌گوید جواب پزشکی قانونی به‌زودی اعلام می‌شود؛ جوابی که او از همین حالا و با اطمینان خاصی می‌گوید که هیچ نکته منفی درباره مجتبی در آن نیست. از نامه و گزارش‌های ضد و نقیض اورژانس می‌گوید و البته از بی‌تفاوتی باشگاه پرطرفدار پرسپولیس به حادثه‌ای که برای مجتبی پیش آمد.
  پرونده مجتبی به کجا رسید؟
به لطف خدا، اقدامات خوبی انجام شده است. از فردای همان روزی که مجتبی را دفن کردیم، من پیگیر کارهای او شدم و تا الان هم ادامه دارد.
موضوعی وجود داشت که خانواده مجتبی از آن گله‌مند بودند و حتی مدعی شدند که علیه اورژانس به دلیل انتشار علت مرگ مجتبی شکایت می‌کنند.
بله، ما هنوز هم از انتشار آن خبر ناراحتیم. بارها گفته‌ایم که مجتبی اهل این حرف‌ها نبود. من این جوان را می‌شناختم؛ اهل سیگار هم نبود. صحبت‌هایی که مطرح شده، کذب است. قرار است جواب پزشکی قانونی به‌زودی اعلام شود. با این همه، مطمئنم که او سکته کرده است. جوان خجالتی و آرامی بود؛ استرس بازی این بلا را سر او آورد. جالب است که گزارش‌های اورژانس هم نشان می‌دهد که صحبت‌های مطرح‌شده چندان مبنای دقیقی ندارد.
  چطور؟
من یک نسخه از گزارش اورژانس را دارم. به کلانتری هم ارایه دادم. در آن گزارش آمده که مجتبی ساعت ٢٠:٣٨ حالش بده شده، یعنی چند دقیقه بعد از شروع بازی. از طرف دیگر در گزارش نوشته شده وقتی نیروهای اورژانس بالای سر مجتبی حاضر شدند، او هیچ علایم حیاتی نداشت. درحالی‌که ما تصاویری داریم که نشان می‌دهد پرسنل اورژانس تا ساعت ٢٢:٣٠ روی مجتبی کار می‌کنند. تصاویر موجود است. از استادیوم آزادی گرفتیم و همه را به پلیس هم ارایه دادیم. همچنین در گزارش آمده که بنا بر اعلام همراهان مجتبی، او مواد مصرف کرده است. یعنی گزارش اورژانس و صحبت‌های مطرح‌شده درباره علت مرگ مجتبی براساس گفته اطرافیان او در استادیوم بوده است؛ درحالی‌که دوست نزدیک او منکر است. رضا بارها ماجرای آن روز را با جزییات برای همه ما تعریف کرده است.
پس چرا اورژانس درباره علت مرگ مجتبی این‌گونه اظهار نظر کرده است؟
نمی‌دانم؛ شاید بهتر باشد از خودشان بپرسید. ولی من حدس می‌زنم که به‌دلیل حواشی آن بازی و آمار بالای مجروحان، سعی شد که ماجرای مرگ مجتبی از آن حواشی منفک شود. به همین دلیل هم معتقدم مسئولان اورژانس عجله کردند و احتمالا براساس گفته‌های افرادی که آن‌جا بودند، چنین صحبتی را مطرح کردند. حالا البته این موضوع روشن می‌شود. پزشکی قانونی همین روزها جواب نهایی را اعلام می‌کند. البته همان‌طور که گفتم، ما از مجتبی مطمئن هستیم.
کمی از این ماجرا و گزارش اورژانس فاصله بگیریم. در این مدت، مسئولان باشگاه پرسپولیس اقدامی انجام دادند؟
متاسفانه در این مورد هم در حق مجتبی ظلم شد. شاید باورتان نشود، در این مدت هیچ‌کس از طرف باشگاه به ما سر نزد. نه حالی از زن و بچه مجتبی پرسیدند و نه از پدر و مادر پیرش دلجویی شد. واقعا برای خود من هم جای تعجب بود.
ولی مسئولان باشگاه اعلام کردند که در پیامی با خانواده مجتبی ابراز همدردی کرده‌اند.
فقط آقای بیگی، مسئول کانون هواداران پرسپولیس به خانه مجتبی آمد، آن هم نه از طرف باشگاه. او خودش شخصا برای عرض تسلیت به آن‌جا آمد. جالب این‌که چندباری هم تلفنی صحبت‌هایی رد و بدل شد، اما همه آنها در حد همان حرف باقی ماند.
شما با مدیرعامل باشگاه، آقای عرب صحبت کردید؟
نه، من با آقای نبی تلفنی چندبار صحبت کردم و حتی یک‌بار قرار ملاقاتی هم با آقای عرب هماهنگ شد، اما وقتی فردای آن روز به باشگاه رفتم، آقای عرب نیامدند.
یعنی باشگاه پرسپولیس هیچ اقدامی انجام نداده است؟
تنها کاری که شد، نام بردن از مجتبی در بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی بود که آقایی پشت میکروفن چندبار اسم او را بر زبان آورد و از تماشاچیان خواست فاتحه‌ای بخوانند. واقعا برای من هم جای سوال دارد. البته حدس می‌زنم به دلیل حواشی‌ای که درباره مرگ مجتبی مطرح شد، مسئولان باشگاه کمی دست به عصا شدند. البته از نظر من این کار اشتباه است. مجتبی هوادار این باشگاه بزرگ و مردمی بود. اگر این اتفاق در هرجای دیگر دنیا رخ می‌داد، آن باشگاه چه رفتاری با بازماندگان می‌کرد؟

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

ماجرای سندزدن خانه ۵میلیاردی به نام یک سگ

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، «زن و شوهری که فرزندی نداشتند با حضور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.