کارنامه سرمربی احتمالی “تیم‌ملی”/ از نمایندگی سنا تا رونمایی از بهترین بلژیک تاریخ

به گزارش کافه ستاره، سرمربی احتمالی تیم‌ملی فوتبال ایران در تیم‌های مطرحی بازی و مربی‌گری کرده است. البته او برای دو سال پا را از دنیای فوتبال فراتر گذاشت و در مجلس سنای بلژیک حضور داشت.

 تیم ملی فوتبال ایران پس از رفتن کارلوس کی‌روش در بهمن‌ماه ۹۷ بدون سرمربی مانده و در طی این ماه‌ها اسامی مختلفی برای نشستن روی نیمکت ایران مطرح شده است. یکی از اسامی محتمل برای نشستن روی نیمکت تیم‌ملی مارک ویلموتس، سرمربی ۵۰ ساله بلژیکی است.

ویلموتس دوران بازی‌اش را از باشگاه سن ترویدن بلژیک آغاز کرد و طی ۱۶ سال در باشگاه‌های استاندارد لیژ، بوردو و شالکه حضور داشت و در نهایت در باشگاه شالکه هم به فوتبالش پایان داد. ویلموتس ۷۰ بازی ملی هم با پیراهن بلژیک را انجام داد و توانست ۲۸ گل به ثمر برساند.

مارک ویلموتس در سال ۲۰۰۳ برای چند بازی به عنوان سرمربی موقت شالکه منصوب شد پس از آن در سال ۲۰۰۴ به عنوان سرمربی سن ترویدن انتخاب شد و اولین تجربه سرمربی‌گری‌اش را در اولین تیم دوران حرفه‌ای‌اش آغاز کرد با این حال در کمتر از یک سال از این تیم اخراج شد.

پس از اخراج از این تیم بلژیکی، ویلموتس به تیم‌ملی بلژیک رفت و به عنوان دستیار دیک ادوکات و پس از آن جرج لیکنز با این دو سرمربی با تجربه همکاری کرد تا اینکه در می ۲۰۱۲ با رفتن لیکنز از تیم‌ملی بلژیک، سرمربی موقت این تیم شد و پس از مدتی به عنوان سرمربی شیاطین سرخ معرفی شد.

در دوران حضور ویلموتس در تیم‌ملی بلژیک، بهترین تیم تاریخ این کشور با حضور بازیکنان جوان مطرح شد؛ تیمی که پایه‌گذاری آن از سرمربیان قبلی آغاز شده بود.

ویلموتس توانست با این تیم به جام جهانی ۲۰۱۴ برسد و در مرحله گروهی این رقابت‌ها که با تیم‌های الجزایر، روسیه و کره‌جنوبی هم‌گروه بود، به عنوان تیم نخست صعود کرد. شیاطین سرخ به همراه ویلموتس در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۲ بر یک آمریکا را شکست دادند اما در مرحله یک چهارم نهایی با یک گل مقابل آرژانتین مغلوب شدند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

پس از جام جهانی ۲۰۱۴، تیم ملی بلژیک با سرمربی‌گری ویلموتس به یورو ۲۰۱۶ صعود کرد و در این رقابت‌ها پس از صعود از گروهش، با چهار گل مجارستان را در مرحله یک هشتم نهایی شکست داد اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ولزی که برای نخستین بار در رقابت‌های یورو حضور پیدا کرده بود، با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و از تیم‌ملی بلژیک اخراج شد.

مارک ویلموتس پس از یورو ۲۰۱۶ اتهام بزرگی به پدر تیبو کورتوآ زد و او را به دادن اطلاعات و ترکیب بلژیک به رسانه‌ها در جریان یورو متهم کرد؛ اتهامی که منجر به شکایت کورتوآ از ویلموتس شد.

او پس از اخراج از تیم‌ملی بلژیک مدتی در هیچ تیمی حضور نداشت تا اینکه پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به عنوان سرمربی ساحل عاج انتخاب شد ولی پس از اینکه با شکست مقابل مراکش نتوانست ساحل عاج را به جام جهانی برساند، از این تیم اخراج شد.

نکته جالب درباره ویلموتس، حضور دو ساله‌اش در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در مجلس سنای بلژیک است؛ دورانی که چندان با موفقیت همراه نبود و باعث شد ویلموتس دوباره تمرکزش را روی فوتبال بگذارد.

کافه ستاره چند روز پیش ویلموتس را یکی از گزینه های هدایت تیم ملی عنوان کرده بود.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

اعتراض کاپیتان تیم ملی به تلویزیون | سردار آزمون : جای «واقعیه یا کیکه؟» روی آنتن تلویزیون نبود

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، حضور نوجوانی که با عبارت «واقعیه یا کیکه؟» به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.