نادر سلیمانی:در «شرایط خاص» ثابت کردم می‌توانم نقش جدی بازی کنم

به گزارش کافه ستاره،«نادر سلیمانی» بازیگر سریال تلویزیونی «شرایط خاص» درباره دلیل انتخاب این نقش و حضور در این سریال گفت: من پنج قسمت این سریال را خواندم و سپس با وحید امیرخانی کارگردان اثر صحبت کردم. به این نتیجه رسیدم که نقشی متفاوت است. همیشه دوست داشتم نقش‌های جدی را  بازی کنم و متوجه شدم این نقش را می‌توانم با خصوصیاتی که از وحید امیرخانی شناختم که بسیار فرد منظم، خوب و کارگردانی عالی است، تجربه کنم.

وی ادامه داد: آرامش خاصی با این نقش پیدا می‌کردم و با انتخاب آن قصد داشتم ثابت کنم که نادر سلیمانی می‌تواند نقش‌های متفاوت هم بازی کند و در تواناییش هست که بتواند نقش فردی جدی را ایفا کند. تکه‌های کمدی ملویی هم در این نقش وجود داشت که البته بخشی از آن سانسور شد.

این بازیگر تلویزیون درباره موفق بودن نقش در ارتباط با مخاطب اظهارداشت: این کاراکتر به نحوی نبود که من تلاش زیادی کنم که با مخاطب ارتباط برقرار کنم. نقش اصلی بر عهده کامبیز دیرباز بود. نقش من، نقش یک مرد خانواده و یک پزشک بود که واقعا در فکر این بود که به خانواده‌اش بگوید حق را بگویید؛ مثلا از کالاهای ایرانی استفاده کنند یا فردی بود که اگر خلافی را انجام می‌داد می‌پذیرفت.

این هنرمند ادامه داد: به نظرم باید زمان تصویربرداری کمی بیشتر می‌شد تا نقش‌ها بیشتر دیده می شدند، ولی  در کل خیلی خوب روی نقش‌ها پرداخت شد و معیار من مردم هستند برای پذیرفتن نقش‌هایم در کارهای مختلف که امیدوارم خوششان آمده باشد.

سلیمانی درباره وضعیت سریال‌های طنز تلویزیون نیز گفت: به نظر من شرایط حال حاضر سریال‌های طنز بد نیست، ولی عالی هم نیست. متاسفانه اوضاع این سریال‌ها تغییر کرده و زمانی که سریال‌های طنز خارجی با ایرانی را مقایسه می‌کنیم، تفاوت‌های زیادی می‌بینیم. در طنزهای ایرانی اکثر فشارها روی بازیگر است. در صورتی که دیالوگ باید طنز باشد. باید روی نوشته‌ها کار کنیم تا طنز شود، نه اینکه همه بار آن را به دوش بازیگر بگذاریم. همه فشارها روی بازیگر، تهیه کننده و کارگردان است و ما متاسفانه هنوز تیغ سانسور را داریم و جاهایی که می‌توانیم روی نقش پرداخت‌های بیشتری کنیم نمی‌توانیم.

بازیگر سریال «مردهزارچهره» ادامه داد: طنز باید در بطن فیلمنامه باشد نه اینکه بازیگر بخواهد زور بزند تا آن نقش را به صورت کمدی بازی کند یا دیالوگ را شیرین کند. تنها ایراد اصلی سریال های ما همین است که می‌خواهیم با چوب و چماق به جان یک دیالوگ بیافتیم که آن را شیرین کنیم و‌ مردم آن را بپذیرند و‌ این ایراد اصلی ماست.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که تفاوت سریال «شرایط خاص» با سایر سریال‌های کمدی حال حاضر تلویزیون در چیست عنوان داشت: یکی از ویژگی‌های این سریال این بود که قرار نبود ما طنز بازی کنیم و  باید سعی می‌کردیم فضا شیرین باشد. طنز این سریال تلخ ‌و‌ نیش گونه است و این است که طنز را می‌سازد.

وی در پایان گفت: هدف طنز خنداندن مطلق نیست؛ بلکه آن است که حرف واقعی و تلخ  را به زبان‌ نیش گونه و ‌شیرین بیان کند. حرف و سخن طنز باید باعث ایجاد فکر در هر دیالوگ شود که از نمونه های آن می توان به طنز این سریال اشاره کرد که به خوبی به آن پرداخت شده است و امیدوارم عزیزان در صداوسیما کمک کنند امثال این  سریال ها بیشتر ساخته شود.
سریال تلویزیونی «شرایط خاص» به کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه کنندگی سید مرتضی فاطمی هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رفت.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

«پانتولیگ» معجونی از پانتومیم و اطلاعات عمومی!

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، پس از گذشت چهارسال و ۹ ماه از تعطیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.