به تیزر‌«زهرمار» اعتماد نکنید!

به گزارش کافه ستاره، یکی از ترفندهای تبلیغاتی که این روزها برای ترغیب مردم به تماشای یک فیلم در سینما مد شده، استفاده از تیزرهای تبلیغاتی غلط‌انداز است. صاحبان فیلم‌ها، سعی می‌کنند سکانس‌های حساسیت‌برانگیز، گریم‌های عجیب، شوخی‌های خط قرمزی و لحظات جذاب فیلم خود را طوری در تیزر تبلیغاتی پشت‌سرهم ردیف کنند تا به مخاطب نشانی غلط بدهند و او از دیدن این صحنه‌ها کنار یکدیگر، برای تماشای فیلم کنجکاو و در بعضی موارد مشتاق شود. تازه‌ترین مثالی که می‌توان از تیزر آن به عنوان تیزر تبلیغاتی غلط‌انداز نام برد، فیلم «زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان است.
۳ زن در زندگی «حاج حشمت»
اگر تیزر یک دقیقه‌ای فیلم «زهرمار» را ببینید، احتمالا حضور یک زن با گریم اغراق‌شده و زننده و ارتباط شخصیت مذهبی و مداح فیلم با دو زن، اولین چیزهایی است که توجهتان را جلب می‌کند، اما ماجرا در فیلم از قرار دیگر ا‌ست. مثلا زنی که نسیم ادبی نقش او را بازی می‌کند و گریم بسیار متفاوتی در فیلم دارد، همسایه «حاج حشمت» است و چندان موضوعیت خاصی در فیلم ندارد و تنها در یکی از سکانس‌های ابتدایی دیده می‌شود. علاوه بر او، از شخصیت شبنم مقدمی و شقایق فراهانی هم طوری در تیزر استفاده شده که انگار شخصیت «محدثه» با بازی شقایق فراهانی همسر «حاج حشمت» است و حشمت از طرفی هم به طور پنهانی سَر و سِری با «لیلا» با بازی شبنم مقدمی دارد! در حالی که   ماجرا طوری دیگر است و اصلا شکل رابطه او با «لیلا» و «محدثه» فرق می‌کند.
نقد یا مدح یک مداح؟
حضور سه شخصیت زن در تیزر و دیالوگ‌های کوتاهی که جسته و گریخته از زبان آن‌ها می‌شنویم، باعث می‌شود از مجموع یک دقیقه تیزر فیلم، طوری برداشت شود که «زهرمار»، قصد دارد شخصیت یک فرد مذهبی را که شغل او مداحی در مراسم  مذهبی است، به چالش بکشد و با روایت قصه این شخصیت، نقدی به مقوله «ریاکاری» داشته باشد. تا جایی که قبل از اکران فیلم، بسیاری از مخاطبان راجع به ممیزی فیلم نگران شده بودند، اما نقد فیلم آن قدر تند و تیز نیست که زیر تیغ ممیزی رفته باشد و اصلا بهتر است بگوییم نقدی وجود ندارد. بنابراین اگر بعد از تماشای تیزر تصور می‌کنید چنین موضوعاتی در فیلم می‌بینید سخت در اشتباهید، اما اگر توقع خاصی از فیلم ندارید، این شما و این فیلم «زهرمار» روی پرده سینما!

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

مارال بنی آدم:سیمرغ‌، وسواسم را بیشتر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کافه ستاره، مارال بنی‌آدم فعالیتش را از اوایل دهه۹۰ با حضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.